tisdag, oktober 30, 2007

Allt du behöver i badrumsskåpet

Andra bloggar om: , , , , , ,
---
Vi äldre, 43 i mitt fall, måste hjälpa de yngre - undervisa dem. Vi måste dela med oss av våra mödosamt förvärvade erfarenheter. Reklamens makt är stor över de unga, och som alla vet är reklam till för att få oss att köpa sånt som vi inte vet att vi behöver. Det kan bli rätt dyrt.

Jag har hittills varit hyfsat bra på att inte gå på alla betalda budskap. Istället har jag försökt att se dem som man granskar länkar på nätet - med kritiskt och sållande öga. Ibland har jag i och för sig inte stått emot, men jag har som sagt stått hyfsat stark.

Här kommer ett budskap (vilket jag förvisso har bloggat om förut, men inte i en enda klump) som är helt utan baktankar, ägnat bara för ditt väl. Det handlar om vad som behövs i badrumsskåpet. Mer än det här behöver du inte.



Wrights Coal Tar Soap: En tjärtvål. En bra tvål som luktar doftar lite som de tjärpastiller man kan köpa på ålandsbåtarna. Bästa tvålen! Finns på välsorterade ställen.

BOROTALCO Talcum Powder: Ett puder. Perfekt att ha under armarna. Perfekt att ha i ansiktet efter rakning. Perfekt att ha i håret om du inte har tid eller möjlighet att tvätta det. Finns inte i Sverige (vad jag vet), utan man får beställa av någon som åker till Italien.

Rapsolja: Vanlig enkel rapsolja. Den billigaste duger. Jag köper min på ICA, men vilken som helst duger - ju vattnigare desto bättre. Man använder den istället för raklödder eller dyr rakolja. Oöverträffad.

Om du bara har dessa saker i badrumsskåpet kommer du hyfsat billigt undan, och du spar plats i badrumsskåpet, plats att använda till din samling avpolleterade tandborstar. Dessutom kommer du att lukta väldigt gott.

7 kommentarer:

Nihonshu sa...

tackar för tipsen, den där tjärtvålen verkade intressant, älskar doften av tjära.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Samma här. Doften av tjära är liksom både fräsch och sunkig på samma gång.

Anonym sa...

haha klockrent!

stationsvakt@gmail.com sa...

Kavian: Varsågod, tag lärdom. .-)

Anonym sa...

Sitter och funderar på om det där inte är något slags grundrecept på gammelmansdoft, men nä, det kan det väl inte vara?

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus: Hehe, jag kanske omedvetet förbereder mig på att så småningom bli en gammelman.

Anonym sa...

och om ni letar efter badrumsskåp kan ni handla den hos www.badshop.se