tisdag, oktober 02, 2007

De här bloggarna kan jag inte läsa idag

Andra bloggar om: , , , , ,
---
Min jobbdator är ganska fin och modern, åtminstone ser den så ut. Men jag kan inte påverka innehållet i den. Det som finns där finns där, och jag kan inte stoppa in nya program (kanske lika bra det). Så här sitter jag med en explorerversion modell några år äldre.

Min jobbdator har bra och dåliga dagar. Vissa dagar jobbar den skiten ur sig för att visa en sida på nätet. Den brummar och låter som om den håller på att bränna en skiva ungefär. Andra dagar flyter allt på riktigt bra.

Idag har datorn en dålig dag. Den låser sig hela tiden. Jag går in på aktivitetshanteraren och kollar vad som händer, och där står: "Sidan svarar inte". Då får jag avsluta allt, stänga ner och börja om. Och idag tycker den riktigt illa om tre bloggar:

Chadie
Jinge
Blogge

Varför just dessa bloggar? Innehåller de nåt speciellt som får datorn att sparka bakut? Varför mobbar datorn just dem?

15 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Gissningsvis har dom oseriöst kodade påhäng typ Flash- eller Javasnuttar. Eller som Expressen: externa länkar till trötta servrar.

Min Google reader hängde sig f.ö på Blogges bilder i morse och låste min IE6 så att jag fick starta om. Just nu är han inte nåbar, kan jag också berätta.

Jinge sa...

Det är MÖJLIGT att du testade 11.30 - 13.00 för då var min blogg lite "nere". Som vanligt var det jag som hade pillat på inställningar jag inte borde pilla på.

Ingen tittade på min blogg då, inte ens jag själv. Jag hade pillat så ordentligt att jag inte ens kunde logga in på kräket... :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Jinge: Nu funkar det, så det berodde nog på det. Fast det går segt (tog två minuter att ladda din sida), fast det beror på datorn här, det vet jag.

Anonym sa...

Massiv attack utifrån mot webbhotellet.

Och hörru plastfarfarskrälle, jag ska be att få upplysa om att jag har den enda XHTML-bloggen i Sverige, naturligtvis validerande. Det finns inga javascript.

Varför en frisk människa använder IE6 övergår mitt förstånd.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf/blogge: I mitt fall är jag tvungen att ha IE. :-(

Plastfarfar sa...

Jag vill inte gå in i något webbläsarkrig, Blogge. Det är ren slöhet att jag inte uppgraderat till IE7 och Foxen passar inte mig, helt enkelt.

Men jag kan berätta att de två andra bloggarna sackade och fick vänta in en extern tracker innan min IE6 klarmarkerade inläsningen.

I synnerhet Chadie verkar har mycket påhäng.

stationsvakt@gmail.com sa...

PF: "Foxen passar inte mig, helt enkelt." - Ge det en chans till. Ett par dagar bara. Sen KAN du inte vara utan.

Unknown sa...

Bleh, kan fortfarande inte nå Blogge, Josh eller Barczyk. Är dom på samma webhotell?

Unknown sa...

Fan, de är fortfarande nere...börjar tröttna på Bill Maher...ska man behöva skriva själv, eller?

stationsvakt@gmail.com sa...

marcus: Det är nog lika bra att du tar tag i det själv. :-)

Plastfarfar sa...

Chadie och Jinge har en sak gemensamt: De finns på blogtoplist.se som ligger nere. Det kanske förklarar att de kan vara svåra att få in. Chadie har dessutom drösavis med videolänkar som måste etableras när man går dit.

Stackars Blogges webbhotell verkar fortfarande belägrat.

Och nej, Johnny. Att Foxa är nästan som att byta OS. Sånt gör man inte när man är nöjd med det man har.

Anonym sa...

http://driftinfo.net/

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Så kände jag också i börja men Firefox. Jag tyckte det kändes plottrigt, såg billigt ut, var svajjigt. Men jag gav det en chans, tvingade mig själv lite. Plötsligt fanns det ingen återvändo.

blogge: Åhå. Jobbig grej.

Plastfarfar sa...

"Plötsligt fanns det ingen återvändo" Vad har dom lagt in i koden egentligen?

Såg nånstans att Foxen "käkar minne", men inte vems. Nu vet jag ;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: "har dom lagt in i koden egentligen?" - Koffein?
Jag tyckar att FF är mycket snabbare än IE.