tisdag, oktober 23, 2007

Kalender

Andra bloggar om: ,
---
För ett tag sedan skrev jag om att man borde göra en bloggare-kalender. Jag har hittat ett ställe där man lägger in en bild på sitt ansikte eller valfri kroppsdel (eller vad fan som helst), väljer månad och trycker på "Generate Calendar!" Då får man en pdf-fil gällande månaden man valde: Free Photo Calendar.

Så känner man att man skulle platsa på någons köksvägg så kan man ju generera alla årets månader med snygga och personliga bilder, och sedan slänga upp pdf-filerna på förslagsvis Scribd, och sedan länka dit.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Johnny! Du ser ut som en 50-talssnubbe som fått fatt i ett hus på landet...Du mekar med bilen...
:-) Molly Ginger.

Anonym sa...

Alltså: jag menar en kille i 35-40årsåldern som hade just den åldern omkring 1950...
M v h Molly G. ;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: I verkligheten är det en 43:åring som står framför ett utedass på kompisars lantställe i Rimbo. :-)

lisa sa...

Vilket otroligt bra tips! Tack!

När jag var yngre ägnade jag månaderna före jul (var det tänkt, men det blev oftast nätterna innan julafton) till att klippa och klistra och rita egna kalendrar att ge bort till folk. Det var ett fasligt mätande och räknande och ifyllande av siffror. Med den här generatorn är ju alla problemen lösta, och man slipper betala skjortan för en fotokalender. Nu är det nog dags att skaffa sig en srkivare trots allt.

stationsvakt@gmail.com sa...

lisa: Fast det finns säkert nån sån här mall i Office-paketet också, skulle jag tro.

Maria sa...

Frk December ger jag dig i present min bäste Johnny!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Åhå, både blekt ansikte och tv-lines. Snyggt. Jag tackar och tar emot. :-)

lisa sa...

jo, det finns andra varieanter, men jag har aldrig hittat någon så här enkel. och jag gillar ju onlinegrejjor.

stationsvakt@gmail.com sa...

lisa: Samma här. Online är bäst.

Anonym sa...

Bra tips. Bra julklapp till kusiner och grejer, men postorderfotofirmorna tar ju 150 spänn per kalender. Gör man 5 st kan man ju lika bra lägga pengarna på en schysst fotoskrivare.

stationsvakt@gmail.com sa...

Håkan: Har man en arbetsplats så finns det säkert nån bra skrivare där man kan låna.