Google-annonser är ju funtade på det viset att de känner av vad som skrivs, och anpassar sig efter det. Skriver jag om Fontana di Trevi så lär med stor säkerhet en annons för billiga resor till Rom dyka upp. Så funkar det.
Pop-ups funkar inte så. De kan inte känna av vad som för tillfället skrivs. Inte vad jag vet i alla fall. Men nyss fick jag anledning att undra. Jag läste om chefen som tyckte illa vara om en anställds frisyr.
Eftersom det var Aftonbladet jag läste i dök det upp en pop-up - för en chefsorganisation, med texten: "Chefen tycker till!". Passande.
---
Läs även andra bloggares åsikter om annonser, pop-up, chefer, anställda
2 kommentarer:
Pop-upen hänger ihop med artikeln, inte med dig, det är min tro. Alla som klickar på artikeln får den här annonsen på skärmen.
ab: Men man kunde ju nästan tro att de som annonserar visste att artikeln skulle komma att handla om chefer som bestämmer.
Skicka en kommentar