söndag, december 16, 2007

Bestefar og jeg

Första avsnittet av Grotesco var dåligt. Det handlade om göteborgshumor, och eftersom göteborgshumor oftast är tråkig humor blir försök till humor om denna humor ofta dåligt. Så även där. Men sedan tog sig serien. Det blev fler skratt än inte-skratt under vart och ett av programmen, och då ska man inte klaga.

SVT har faktiskt två roliga program just nu. Det är Grotesco och det är Hej rymden! (här menar jag inte att skrika - utropstecknet efter Hej rymden! hör till namnet). Det är inte ofta jag skrattar för mig själv i tv-soffan, men dessa två program brukar lyckas få mig till det.

Här är en sketch ur Grotesco. En rolig.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Ozjeppe sa...

Grotesco är för mig redan en klassisk humorserie: "The trial", "Skärgården", "Jan Bananberg", "Hemliga dokument", "Lost"-parodin.. och så "Bestefar" förstås! Fy fan vad jag har garvat, och snyggt gjort är det också. DvD-släppet är nog givet snart!

Har du inte sett alla delar, gå in på SvT:s hemsida och njut!

stationsvakt@gmail.com sa...

Oz: Den finns på dvd - jag såg den på Åhléns igår.
Skärgården var grym. Det stod mellan bestefar och den när jag rippade.