onsdag, december 12, 2007

En Alien kör traktor

Fredrik Strage skriver om fenomenet Alien, och berättar om en bortklippt scen ur Alien (1):

I en bortklippt scen i den första filmen förpuppades monstrets offer till nya ägg.

Det hade jag velat se. Jag har missat att en sån scen ens fanns. Han skriver vidare att i den nya Alien vs Predator kommer det att dras ner på data-animeringar, och att dockor och dräkter ska komma till heders igen. Det låter ju lovande - även om jag inte har särskilt mycket till övers för AVP. Hellre att det görs riktiga Alienfilmer, tycker jag.

På tal om dräkter kan man faktiskt skaffa sig en Aliendräkt, eller rättare sagt - ett kit att sätta ihop. Det vore något inför julen. Istället för den mossiga gamla tomten kunde man dyka upp som en riktigt avancerad och läskig julbock.

I en belgisk reklam för traktorer användes förresten en Aliendräkt. Så här gick det till när den testades ut inför filmningen.


(Hittad här)
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Ozjeppe sa...

Utan Alien-legenden och dess värld skulle min kulturella värld vara så ofantligt mycket fattigare!

stationsvakt@gmail.com sa...

Oz. Samma här, den är oupplösligt en del av ens jag.