tisdag, december 11, 2007

Inte både och

Jag tycker det är så störande när det skrivs att något är något som inte är något. Som till exempel nu då, när nobel-människorna fick gå på tjugotalserotik-show, där enligt Aftonbladet "Unga kvinnor strippade på scenen och poserade med trosor och bara bröst. Endast bröstvårtorna var täckta."



Det är ju två olika tillstånd ju! Antingen har man bara bröst, och då ÄR de bara. Eller så har man täckta bröst - och då är de INTE bara. Det kan väl för tusan inte vara både och.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

blev irriterad över samma artikel. Porr!? Då har dom inte sett porr...Erotik är en annan femma och Allhuset kör nog inte med något porrigt, det kan jag inte tänka mig...

stationsvakt@gmail.com sa...

Pinglan: Jag har heller aldrig sett någon porr. Det är därför jag koncentrerar mig på att märka ord istället. :-)

Anonym sa...

Porr eller erotik spelar ingen roll. Queer-feminister eller inte. Studenterna har dragit Nobels namn i smutsen bara genom assosciationen med nakna bröst. Det finns liksom ingen anledning, ingen koppling. Vad hände med klass? Studentpack, pinsamt. Skärpning.

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Å andra sidan jag aldrig satt något likhetstecken mellan studentspex och klass.

Swede Hurt sa...

Ok, det är inte PORR, det är en Burlesqe show.

http://www.knickerkittens.com/kittensshows.html

Läs och lär!

stationsvakt@gmail.com sa...

Swede Hurt: Ingen fara - åtminstone jag vet vad Burlesqe - eller burlesk - är.

Anonym sa...

Jag tycker att Bart ser gullig ut.
:-) Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Jorå, han med.