fredag, december 14, 2007

Jag vill vara John Darwin ...

... eller egentligen - jag känner mig rätt lockad av hans dubbelliv. Ja, det är ju den där kanotmannen jag talar om - han som låtsades vara död men bodde bredvid sin fru i hemlighet (och som kom ut pga att hans fru ville lämna honom).

Jamen ni fattar grejen. Att leva ett hemligt liv i närheten av alla man känner, och som tror att man är död - det måste ju vara den högsta formen av "se men inte synas"-grejen. Det måste ju vara som att vara osynliga mannen.



Däremot hade jag föredragit att bo i hus, och att ha en underjordisk gång från en dold källaravdelning (som inte måste vara sunkig). John Darwin bodde lite väl öppet för att vara i min smak. Och naturligtvis - massor av utklädningsgrejor skulle jag ha därnere i källaren. Varje dag skulle jag vara en ny person.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: