fredag, december 21, 2007

Rätt ska va rätt

Jag tänkte på det här med slöja*. Finns det några regler eller förordningar angående själva textilens färg? Jag kom att tänka på saken när jag hittade en bild på Poppaea Sabina (hustru till Nero).



Hon är uppenbarligen täckt så som en som tar slöjbärandet på allvar, men materialet är genomskinligt. Jag testade att färga det blått, och vips så blev det en sån man brukar se på stan.

Alltså, det är tur att jag inte är en rättrogen muslimsk kvinna, eftersom jag är något av en rätt ska va rätt ska va rättshaverist. Bergis skulle jag testa textilgränserna - med en massa problem som följd.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
---
*"I dagens debatt om invandrarkvinnors huvudbonad används ofta ordet slöja felaktigt." (wikipedia) - Även jag har svårt att skilja på burkor och slöjor och allt det där.

2 kommentarer:

John Eje Thelin sa...

"rätt ska va rätt ska va rättshaverist"

Fullkomligt genialiskt. En bra start på dagen, således.

stationsvakt@gmail.com sa...

john: Vad bra. :-)