fredag, december 21, 2007

Bloggsoffa


Jag vill: att en "bloggsoffa" ska inrättas. Morgonprogrammen - både SVT:s och 4:ans - har sina morgonsoffor på fredagarna. Nöjes och nyhetspaneler kallas de, tror jag. De är bäst på morgonen - bättre än nyheterna och allt det där. Någon med en bra videokamera och plats på nätet borde ställa upp en soffa. Där skulle utvalda bloggare sitta en kvart i veckan, och babbla om veckan som har gått.
(En post jag skrev för ett tag sedan)


Nu har jag läst här och där att den socialdemokratiska talkshowen på YouTube kallas "bloggsoffa". Det är fel, eftersom de dels själva kallar den för talkshow, och dels för att de inte sitter i nån soffa. Denna blogg-talkshow ser både proffsig ut och är säkert intressant att lyssna på, men inte är det en bloggsoffa. Behovet av en sådan finns alltså fortfarande.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade tittat på programmet..

stationsvakt@gmail.com sa...

emelie: Samma här. Det vore skitkul.