torsdag, december 13, 2007

Texten ligger på nåt vis fel i handen

Alla som är över 25 minns säkert "Rör inte min kompis"-kampanjen. Och är man under 25 kan man säkert hitta den där handknappen i föräldrarnas gamla knappsamling. Nu har kampanjen startat upp igen, läser jag.

Jag minns att jag störde mig på knappen. Den var helt enkelt inte snygg som logga sett. Det är texten, tror jag, som stör ögat. Centrerade versaler i en handflata. Äh, jag vet inte - det ser oestetiskt ut, och de som tillverkade den borde ha lagt ett par timmar till på designen.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
---

Ap-Dejt: Ja jag är fan ingen designer, utan långt, långt därifrån. Men nog ser min (i MS Paint gjorda) variant snäppet bättre ut?

6 kommentarer:

Maria sa...

Din ap-dejt ser ut som en smekning i jämförelse... mycket bättre!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Tänkjoverrimatch. :-)

Rabbi von Sydow sa...

Hehe, nja, nä ;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

rabbi: Usch vad ärligt sagt! :-D

Anonym sa...

Din ser väldigt snäll och försynt ut. Den andra är kanske fulare, men man får intrycket av att ha blivit bortknuffad av den där handen. Rått och oborstat. Den säger: "Jag är ingen bildad eller konstnärlig människa, men jag vet vad som är rätt och fel. Så håll tassarna borta från MIN KOMPIS!" Typ.

stationsvakt@gmail.com sa...

Åsna: Tja .. du kanske har rätt.