onsdag, december 05, 2007

Ugglas billiga video

För nån vecka sedan meddelade Magnus Uggla i sin blogg, att han hade gjort en video till låten "Vild och skild". Han hade gjort allting själv - filmat, skrivit manus och så vidare. Någon annan har dock klippt filmen. Han frågar sig i postens rubrik: "Världens billigaste video?". Budgeten var 4000 kr. Så här blev den.



Tja, såvitt jag kan bedöma är den åtminstone inte sämre än de flesta svenska videos jag har sett. Den kanske till och med håller sig över genomsnittet. Men det där är nog en smaksak.

Men vad har egentligen kostat? Jag ser då inga pengaslukande effekter eller inhyrda stuntmän eller nåt. Han kanske köpte Dressman-kläderna? Det kanske var dit pengarna gick. Eller gav han sig själv timlön? Eller var det lön till han som klippte? Köpte han kameran för 4000?

Jag vill ju egentligen inte klaga, men jag fattar bara inte vad det var som kostade 4000 kr.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herre gud. Kul att Uggla äntligen skrivit en helt ny låt som inte låter som alla hans andra låtar. Not...

Anonym sa...

Redigeringen lär ju tagit ett tag. Klippning, musik mm.

John Eje Thelin sa...

Billig + Uggla = självklart.

Om det finns nån som tjänat mer på en så låg engagemangsnivå så vet jag inte vem det skulle vara.

För det vore skrämmande att anta att han i över två decennier faktiskt anstränger sig och sen bara får till den ena mesiga halvmessyren efter den andra.

Nihonshu sa...

Det är garanterat något byråkratiskt pappersarbete som kostade de 4000. Och så lite tomband till kameran.

Leszek Bonikowski sa...

Pengarna kanske gick till inträdet på Crazy Daisy?

opassande.se sa...

Då har du blivit utmanad, min vän! ;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Christer: Han kanske lägger kreativiteten på bloggandet?

novus: Jo - om det där med timlönen stämmer så stämmer det kanske.

John: Han är lite som en bloggare som aldrig orkar byta template. :-)

nihon: Om det nu inte var en sån med hårddisk.

lesz: Där får nästa bloggöl äga rum, tycker jag.

Opassande: Tänks, men jag gjorde den imorse. :-)

Leszek Bonikowski sa...

Jag är 26 så jag får vänta ett tag innan jag får joina nästa bloggöl. Men inte kan vanliga fattiga, bloggare gå till ett så dyrt ställe? Har du råd att bränna pengar likt Uggla?

stationsvakt@gmail.com sa...

Lesz: Du har rätt. Crazy Daisy verkar vara i flådigaste laget.

John Eje Thelin sa...

"Han kanske lägger kreativiteten på bloggandet?"

Då skulle hans blogg ha innehållit allra minst en intressant tanke vid det här laget.

stationsvakt@gmail.com sa...

john: Jag följer den inte, men kan en miljon flugor ha fel? som det heter.