fredag, december 14, 2007

Utmaning: Vilka två bloggar skulle du ta med dig till en öde ö?

Låt oss säga att du hamnar på en öde ö. Du kommer att bli sittande där i ett helt år. Du kan fiska och äta kokosnötter, så du kommer att överleva. Dessutom finns där en ilandfluten dator som - hör och häpna - fungerar. Men den har en begränsning: det enda den klarar av är att visa två bloggar. Du kan följa dessa bloggar allteftersom de uppdaterar, men det är alltså allt du kan göra med datorn. Vilka två väljer du?


Jag väljer: "Spengo" och "argumentum ad ignorantiam".

Jobbigt val va? Jag menar - man följer ju, och gillar skarpt, en hel hoper bloggar, så här handlar det ju lika mycket om att välja bort som att välja. Svårt. Nå, jag kastar ut denna "utmaning" till just dig som läser detta, och som kanske har lite bloggtorka.
---
Läs även andra bloggares åsikter om
---
OBS: Man får inte välja stationsvakt (om man nu tänkte vara så artig).

12 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.realclimate.org/
Motivering: eftersom jag vill veta när ön är helt dränkt och jag måste ha lämnat den för gott

http://www.theoildrum.com/
Motivering: eftersom där finns kunnandet och diskussionerna om hur jag ska bygga min flyktfarkost och vilken riktning jag ska segla i när jag lämnar ön

Anonym sa...

Jag väljer din blogg och suvi.se.
Om jag behöver lite väderinformation eller annat ber jag er blogga om det.

stationsvakt@gmail.com sa...

tomas: tack, två bloggar att kolla upp.

Ullah: Du fick inte välja min. :-)

Anonym sa...

Äsch, vad krångligt det blev nu.

Hm...mkt svårt...jag kanske väljer...alltså...ingen aning...skall vi säga...äsch, jag kan inte bestämma mig...det får bli...

Nej, jag väljer din blogg i alla fall!
(Så brukar det gå till när jag skall välja pizza. Försöker välja en ny sort, men det blir nästan alltid den gamla vanliga.)

Anonym sa...

väljer:
"argumentum ad ignorantiam".
och
"Stationsvak"
:)

Din vän sa...

Jag hoppas att bloggtidningen blir så bra och så viktig att det inte går att klara sig utan den.
Och gubben.nu som tagit lite timeoff för tillfället. Men som jag tror blir grym framöver.
RS
kulturbloggen.com
bloggtidningen.se

lisa sa...

Jag väljer min egen. Det vore fascinerande, och lite plågeri, att bli ordentligt påmind om allt man skrivit.
Nummer två? bokhora.se, för uppdateringsfrekvensen och för ännu en dos självplågeri, det vore hårt att veta vilka böcker man missar.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Jag är din calzone :-D

miranda: Hmm. tack. :-)

RS: Ja:, jag tycker att Bloggtidningen gjorde en bra uppstickare med den där twinglygrejen.

lisa: Du har ju helt rätt i att man skulle välja en blogg som uppdaterar mycket.

Magnus S sa...

Jag tackar och bugar för ditt erkännande! Det här peppar bara oss på Spengo-redaktionen att skriva ännu mer kärleksfullt kring den musik vi går ner på knä för. Jag passar också på att buga för de tidigare tillfällen som du har rekommenderat vår blogg. Den ökar nu i antal läsare, även de inte är tillnärmelsevis lika många som på Stationsvakt.

Skulle jag välja två bloggar så skulle det bli Conan The Librarians filmblogg (som ibland tar upp annat populärkulturellt) http://conie.blogspot.com/ . Han skriver också i sitt eget namn (Per Perstrand) för Weird Science. En stilist! Sedan har Kjell Häglunds musikblogg K.H. blivit en ny favorit: http://www.biljardakademien.blogspot.com/ . Även om han skriver lite väl sporadiskt på den bloggen, är valen av musik alltid hyperintressant och Kjell bjussar på sig själv. Han kopplar musiken han skriver om och serverar smakprov från till sitt eget liv.

God Jul önskar Spengo!

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus s: Tackar för tipsen. :-)

Nihonshu sa...

Först nu såg jag detta då jag varit bortrest. Tackar!

stationsvakt@gmail.com sa...

Nihon: Res inte så mycket - blogga istället.