fredag, januari 11, 2008

Bara Busen

Fasen vad allt ska vara bröstigt just nu. Här i Sverige har vi "Bara Bröst", och nyss kollade jag in tyska stern på webben, och där (på olika ställen, men på förstasidan) möttes jag av dessa bilder:

Spice Girls Handboll, Peking
Sterns text till bilderna: "Busen-Grabscher" och "Tatsch-Alarm". Kan nån svara på varför tyska alltid låter ganska snuskigt?

Förresten fick jag för mig att köra ett bröst-sök på Nordisk Familjebok, och hittade där det fantastiska ordet Bröstsaft. Inne i texten hittade jag ett annat fantastiskt ord - eller ämne:

(Jag strök under med rött)


Det står gummislem
---
Läs även andra bloggares åsikter om

4 kommentarer:

Anonym sa...

Milde tid! Gummislem...Kräkrot...Opium!!
M V H Molly Ginger.

Anonym sa...

Man borde få ha en penna i näsan utan att folk tittar snett på en. Dags för ett nätverk!

rigg sa...

Hahaha... Underbart att hitta (oväntade) saker när man söker på nätet. Gummislem...

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Jag har tandvärk. Antagligen skulle jag behöva lite gummislem.

paradigm: Man borde få vara som man vill.

rigg: Ja den var oväntad. :-)