tisdag, januari 22, 2008

Grottigt

Jag läser om en kvinna som bor i en grotta halvårsvis. Grottan är belägen på Gotland, och där lever hon eremitliv; knallar runt naken, duschar i ett vattenfall. Innan dess bodde hon i ett träd, står det, och jag kommer att tänka på "Klätterbaronen". Det hela låter oerhört lockande - tills jag läser:
Det kan komma några riktigt feta grottspindlar också.
Vadihelvete! Där sprack den drömmen. Men sluppe man insekter och spindlar, då låter ju grottlivet helt idealiskt. Naturligtvis skulle man oroa sig för nattliga inkräktare och troll och sånt, men sinnrika fällor skulle sätta stopp för dem. Dagarna skulle gå åt till att konstruera dessa fällor.

Jag ger hennes eremitboende 4 grottor (spindlarna omöjliggjorde en 5:a).

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hade inte du en spindelkompis som hette Benke?

stationsvakt@gmail.com sa...

mats: Det kan jag inte tänka mig.

Anonym sa...

Förnekelse is an ugly thing...

stationsvakt@gmail.com sa...

mats: En spindel is an ugly thing.

Anonym sa...

Stationsvakt - Mats 1-0.

stationsvakt@gmail.com sa...

match: tack för en god mats.

Anonym sa...

om man är bekväm, som du.Och gillar att ha
pösmage och spara på film,och verkligen HATAR
spindlar Då passar man icke i en grotta!
älsklingsjohnny.
jag hör från grottan........uh! shit! shit! kill it!

stationsvakt@gmail.com sa...

p: Grottan måste naturligtvis besprutas först. :-)