söndag, januari 20, 2008

Sju sanningar om mig själv

Jag tycks vara utmanad. Blogge och Alter Ego har slängt in mitt namn i: "Sju sanningar om mig själv". Lätt och svårt på samma gång. Lätt, eftersom jag borde vara expert på mig själv. Svårt, eftersom jag inte vill öppna mig speciellt mycket. Nå.

1: Jag är den bekvämaste människa jag känner.
2: Jag rakar mig med rapsolja.
3: Jag samlar på film, vilken jag aldrig tittar på.
4: Jag skulle vilja tro på gud, men det är omöjligt.
5: Jag skjuter upp obehagliga grejor bortom det rimligas gräns.
6: Jag vill inte väga 10 kg mer än min matchvikt, vilket jag gör, men jag gillar att göra det (konstigt va).
7: Jag har en krypande känsla av att jag förslösar mitt liv på något vis. Det jobbiga är att jag inte riktigt kan lista hur. Svaret kan ha nån koppling till punkt 1.

Jag skickar vidare denna ""Sju sanningar om mig själv" till Maria, Nihon och Rigg.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

På punkt nr 7 vill jag ge dig ett gott råd: det är inte bra att vara singel hur länge som helst. Släpp din bekvämlighet och trffa andra (kvinnor) Var inte ensam Johnny!

Anonym sa...

Som om detta med att vara singel eller ej är något man väljer...

Anonym sa...

Klart man kan välja att vara singel… det är bara en fråga om hur mycket man vill offra för att få små stunder av lycka (och långa av olycka)…

Rapsolja? Interesting…

Anonym sa...

Mjaa...
var och en får tro vad den människan vill...eller inte tro... Visst... Men bara du inte i FÖRVÄG bestämt att i bilden av dig själv...finns ingen tro, bara för sakens egen skull s a s...
Då har du ju låst dörrar...trist...
M V H Molly Ginger :-)

Maria sa...

VA!???
Mannen som inte tar sig an utmaningar... utmanar!!!

Tja, jag har svårt att låta bli utmaningar om de stimulerar hjärnan... så, käre Johnny... jag plockar upp sin så chevalieriskt daskade silkeshandske!

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Det finns inte tid för sånt.

mymlan: Tja..

bb: Rapsolja regerar. Fast nu funderar jag i banorna runt riktigt fet tvål.

Molly: Såna dörrar låser man inte själv. De växer igen.

Maria: Jo do dät! :-)

Anonym sa...

blogge - jo man kan välja att vara singel, men det är svårare att bestämma sig för att inte vara det...
Krävs liksom en partner till det.

Jag ser mig inte som frivillig singel, men det kanske jag är då, eftersom jag hellre är ensam i tvåsamhet med fel person?

rigg sa...

Okej, utmaningen är antagen och "out there..."

rigg sa...

femte punkten, att skjuta upp obehagliga grejor bortom det rimligas gräns skulle kunna ha stått på min lista oxå...

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Det där med bekvämlighet verkar gå igen hos många bloggare,har jag sett.

A L V A S - P A P P A ! sa...

Lär mig sex! Jag behöver verkligen förstå hur du löser den punkten.

Anonym sa...

Såg nyss på Aftonbladets etta - i en fet rubrik - att någon med cred vill att jag ska koma in och rädda handbollslandslaget efter förlusten mot regerande världsmästarna Frankrike. Ja, i alla fall är det mitt efternamn, och en del nära vänner kallar mig ibland bara med efternamnet... ;) Vilken ära!

stationsvakt@gmail.com sa...

alvas p: Jag var, enda fram till 35, alltid något underviktig. Sedan började kilona komma. Det mysiga är att alla kläder plötsligt sitter bra. man slipper dra åt bälten till exempel.

magnus: Ah! eftersom du kanske vill vara lite anonym här, kan vi kalla dig magnus bladkvist. :-)