fredag, april 11, 2008

Fredag morgon i april

Svintrött. Har försökt sova med öronproppar. En av ungarna bad om att få ladda iPoden i datorn över natten, och dum som jag var sa jag ja. Jag sover en bit från datorn, och dess fläkt låter.

Mitt i natten försökte jag, i ren desperation, bygga ett berg av soffor, täcken och gamla jackor över den. Det hjälpte inte, datorn lät ändå. Då stoppade jag in öronproppar i öronen. De hjälpte rätt bra, men jag inbillade mig ljudet från datorn i stället, så egentligen hjälpte propparna ändå inte.

Efter en och en halv timmes sömn klev jag upp klockan fem, och idag var tydligen den dagen mina hörlurar bestämde sig för att börja glappa. Det kommer alltid en sån dag i hörlurars liv.

Mitt hår är för tunt och långt. Det vill inte längre. Kamning och borstning hjälper inte, men man hoppas att det åtminstone syns att man har försökt. Och man vet att det är dags att skala av det när man möts med ett -Tjena Crusty! när man kommer till jobbet. Ikväll åker hårklipparen fram.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle satt det långa håret i öronen istället, klippning kanske inte är så bra idé? :)

stationsvakt@gmail.com sa...

mickey: Det är för glest mellan de långa stråna. Ljud läcker in.

Anonym sa...

Snagg? :) Det ska nog jag göra ikväll...

stationsvakt@gmail.com sa...

mattias. Gör det. Skillnaden mellan dig och mig är nog att du passar i det, men inte jag. :-)