onsdag, april 02, 2008

Ful eller snygg?

Ibland litar man (jag) inte på sin egen smak; är detta fult eller snyggt? Ja ibland är det svårt att säga, man vet helt enkelt inte. Som den här filmaffischen.

En filmaffisch.
(härifrån)

Den är från 1968, och man får ta med i beräkningen att den tidens estetik var annorlunda än den nutida. Den är ju inte rolig, så mycket ser jag ju, och om den beskriver filmen vet jag inte. Så nu frågar jag er.


Forex Trading Polls


Ap-Dejt: Jag kan ju lägga till en intressant grej, som jag nyss tog reda på. Det är att namnet på affischen, Adrienne Larussa, verkar vara en intressant figur (eller kanske figurina). Inte nog med att hon var med i Bowie-filmen "The Man Who Fell to Earth" (trailer) - hon har även varit gift med the one and only Steven Seagal.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

17 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Jag tyckte att den var rätt ful. ;) Tacka vet jag affischen till "Borta med vinden".

http://www.bimboboy.com/blogg

stationsvakt@gmail.com sa...

bb: En riktig hötorgsklassiker. .-)

Anonym sa...

Adrienne verkar ha lyckats att vara gift med Den Store samtidigt som han var gift med en annan! I alla fall om man får tro imdb.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Vilken simultanförmåga! :-D

Anna sa...

Jag röstade på Answer 1, för jag tyckte att den var ful. Kanske lite fulsnygg, men mest ful.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anna: Jag tycker den "växer". Först viiste jag inte vad jag skulle tycka, men nu börjar jag gilla den på nåt sätt. Välkommen tillbaks, förresten.

Anna sa...

Thank you, svarar jag då lite internationellt.

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: jår vellkåmm.

Maria sa...

Baffisjen är rätt snygg i koloreringen och de tecknade delarna är snygga... men resten är sisådär alltså... !

Maria sa...

... och Steven är skitful!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Men han är ju en fin karaktärsskådespelare.

Martin Klasch sa...

Färgerna och typografin är riktigt bra men kollaget blir mest märkligt. Med andra ord - både och.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Men andra ord: både och. Bra svarat, jag lutar åt det med.

Maria sa...

... äääsch... tacka vet jag Joan Collins!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: En dödsfight mellan Steven och Joan, det vore nåt.

Maria sa...

... med gräddfyllda kuddar!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: ... som vinnaren får sluka som belöning.