onsdag, april 02, 2008

Tryck på alla annonser

Det finns en tävling på "Marias krypin". Om man vill vara med och tävla om en goodiebag så krävs det:
Denna tävlingen vill ni bara inte missa, tävlingsreglerna blir lite "jobbigare" än vanligt, så att ni som är med och tävlar ska ha lite större chans att vinna! :) Och priset är ju verkligen värt det... [...] Så för att vara med och tävla ska ni klicka er in på alla annonser jag har här till höger på min blogg, allihopa!
Hmmm. Hon verkar köra med (bland andra) annons-stället Affiliator. Jag vet inte vilka regler de har, men jag gissar att man inte får uppmana folk att trycka på annonserna. Fast jag gissar bara.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
---
Ap-Dejt: Maria gjorde en uppdatering av nämnda post, och såg till att man inte skulle trycka på de nedre annonserna.

10 kommentarer:

Unknown sa...

Tack vare Firefox + adblock ser jag inte en enda annons :)
Fast lite synd är det, går ju miste om chansen att vinna ett ospecifierat "serum".

stationsvakt@gmail.com sa...

tompaah: Dessutom går det ju lika bra med selleri.

Anonym sa...

fan!

Jag har nästan slutat med att surfa på knuff.se för att undvika alla dessa tävlingar... och nu har de invaderat bloggar jag läser.

Det glada livet är över.

stationsvakt@gmail.com sa...

mickey: På bloggportalen kryllar det utav dem.

Anonym sa...

Där hänger jag i princip aldrig. Har börjat använda frisim och google reader mer och mer för att hitta nytt.

Skriver man in ett par nyckelord i google reader så dyker det alltid upp nåt roligt att läsa.

stationsvakt@gmail.com sa...

Mickey. En annaan bra sak i reader är ju att den tipsar om sidor den gissar att man skulle gilla.

Anonym sa...

Jag förstår inte affärsiden bakom det hela. Det genererar ju bara tomma klick för annonsörerna. Eller får den som utlyser 'tävlingen' något för det, i så fall av vem?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Antagligen tror hon att hon får en massa klick-pengar, men antagligen blir hon istället utsparkad från affiliate-programmet - i alla fall om det funkar som google ads.

Anonym sa...

Jag la till en notis efter att ha läst ditt inlägg, du har rätt. jag la till att de inte behövde klicka på de nedersta annonserna, haha! :)

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Vad bra. Då uppdaterar jag min post.