fredag, april 25, 2008

Munkens kvarlevor



Alltså, italienarna verkar vara ganska knasiga. Man har grävt upp den gamle kapucinermunken Padre Pios lik. Lappat och lagat och fixat me'n. Och nu visar man upp hur fin han blev. I en glaslåda ligger han att beskådas av den som är intresserad. Nå, finns det nåt intresse då? Tja ... "Intresset för att få se Padre Pios kvarlevor är enormt. Omkring 750.000 människor från hela världen har bokat in sig för att få vandra förbi kistan före årets slut.".

Varför detta hysteriska intresse? Okej att man är katolik, men ett uppgraderat lik är väl inte så mycket att se - även om han förvisso blev fin (Munk 2.0, kanske man kan kalla'n). Förresten, på tal om att han var en kapucinermunk har jag flyttat över mina bilder på skeletten av såna till min flickr.



---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag nu skulle dö en gång så skulle jag också vilja bli uppvisad så där. På en bloggträff dådå.

stationsvakt@gmail.com sa...

mickey: Jag ska på en bloggträff idag. Kanske kunde jag lägga mig på bordet likt munken. Undras om 750 tusen hysteriska katoliker skulle flockas då.

Magnus Carlbring sa...

han var ganska lik

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Ja han var sig lik, liksom.

Maria sa...

har du foton på en massa mochachockalattemunkar också? eller är det specifikt cappuchinomunkar du samlar på???

hihihi... ok, jag sitter här på jobbet till kl 17 och alla andra har gått iväg till Pelikan för att ta en drink efter jobbet... jag har rätt att sprida min sega humor!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Det har du verkligen rätt till. :-D

Anonym sa...

Tycker han ser ut som Siwert Öholm på planschen högst upp ;)

Anonym sa...

Mina vänner, bildade mer el mindre (hoho): har ni läst om cappuchinermunken Medardus i E.T.A.Hoffmanns Djävulselixiret??!
S k skräckromantik med helgon, dubbelgångare, jordisk och himmelsk kärlek. Men tyvärr ngt mer töntig än titeln kan locka en att tro...
M v h Molly Ginger, beläst(hehe).
:-)

Anonym sa...

Jag har en kylskåpsmagnet med Padre Pio.

stationsvakt@gmail.com sa...

pef: Siwert är kristen, men knappast katolik, väl.

Molly: Jag är inte beläst, så den har jag inte läst. :-)

ulla: Åfan. :-D

Martin Klasch sa...

nä men lik liksom.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e. Lika som bär.