söndag, april 06, 2008

Tillbaks från skogen

Nyss hemkommen från landsbygdens djupa och Evil Dead-aktiga snårskogar, tillbaks till lägenhetens ostädade ocharm. Satte mig framför datorn, slängde in några bilder på flickr. Jag är förresten riktigt dålig på att märka mina flickr-bilder med taggar som funkar - jag hittar aldrig mina egna bilder.

På vägen hem köpte jag ett par burkar kikärtor. Jag hade fått för mig att jag skulle göra hummus (eller: 'hoummos). Det började lukta bränt om mixern halvvägs in i mixandet, men jag körde på ändå. Jag tror jag slutade precis innan mixen tog eld. Men lyckat blev det - gott.

Nu sitter jag och funderar på hur jag ska presentera mitt liv i en mening på sex ord. Den här bloggen samlar nämligen på såna memoarer.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en dikt på 6 ord som min bäste vän skrev en gång på toalettväggen, den kanske sammanfattar ditt liv på ett bra sätt:

En säng, en maräng, en sommaräng.

Plastfarfar sa...

Konstigt nog så verkar Jenny Eklund helt ovetande om att idén om 'ditt liv i sex ord' har kläckts av andra före henne. Den finns till och med i bokform.

Vilket sammanträffande :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

håkan: Skicka'n till henne.

pf: Id'en är äldre än boingboing. Det var Hemingway som kom på den:

For sale: baby shoes, never worn.