lördag, maj 10, 2008

Gardinerna isär

Gardinerna är fördragna. Persiennerna stängda. Ändå ser jag det starka ljuset strila igenom. Klockan är mycket och solen står redan högt. Det är en fin dag, och det enda riktiga syns vara att dra isär gardinerna och öppna persiennerna. Så jag hasar genom det dunkla rummet för att göra just detta.

Jag bor på första våningen. Inte nedre botten alltså, men ändå tillräckligt lågt för att bo ganska nära marknivå. Jag drar isär gardinerna. Ljuset ökar lite. Utanför hör jag barn leka, hundar skälla, människor prata. Det är dagen som finns därute, och jag ska just släppa in den. Jag öppnar persiennerna.

Strax efteråt, eller snarare rätt omedelbart, kommer jag på att det är en rätt dålig idé att vara spritt språngande naken. Det är sånt här som kan ge en dåligt rykte i hooden.

Nå, jag är säkert inte den första som har betett mig så Mr Bean-aktigt, och dagen ska fortsätta ändå. Först på schemat står att jag ska ta mig till grodstället och fotografera.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

Mary X Jensen sa...

Jag antar att du klädde på dig innan du gick till grodstället, annars börjar de nog snacka på nejden...

stationsvakt@gmail.com sa...

mary: Det gjorde jag (fast det var så varmt ute att om det hade varit socialt accepterat att gå naken, så hade jag hellre varit det). :-)

Plastfarfar sa...

Finns det inte en Björn&Benny-låt om din grej? (Ursäkta ordvalet :-)

Han, vars morgonrock blåste upp och förfasade ett par kvinnor mitt över.

Peace in mind sa...

Eh, det är en lika dålig idé, om man bor på femte våningen och det bara är glas glas glas överallt. Men iof räknar jag kallt med att grannarna redan sett det mesta...

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: vet inte, men bergis gör det det, eftersom de har gjort massor av låtar.

anna: Men bloggosfären har inte sett.

Peace in mind sa...

Nä, var glad o tacksam för det. Jag är mån om mina bloggkompisar förstår du, men grannarna skiter jag i...

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Det finns ju så många bloggare nu för tiden, så statistiskt sett är säkert nån av dina grannar bloggare. När som helst kommer kanske tjuvtagna bilder på dig upp.