fredag, maj 09, 2008

En gummimatta - min ängel och räddare

"Skönt är att leva, skönt är att dö. Skönt är att skita i meterdjup snö" heter det ju i talesättet, eller nåt i den stilen. Fan vet om det stämmer, det sista. Nu ska jag berätta om något annat som är skönt.

Nåh! Det har ju varit varmt idag. I skrivande stund är det fortfarande varmt. Skönt för di lediga, mindre skönt för di jobbande - rätt svettigt, rentav. Jag har suttit på en kontorsstol hela dagen. Utanför fönstret har sommaren exploderat. Innanför fönstret har det varit kvalmigt och varmt.

Inneslutna i varma loafers har mina fötter försmäktat. Jag vet inte säkert, men jag tror att fötter svullnar i värmen - det känns så. Jag är inte gravid, så jag skyller på värmen. Well, nyss reste jag mig upp för att gå på toa, och jag tänkte inte gå dit med skorna på. Och plötsligt stod jag på den, min ängel och räddare.

Dörrmatta

Jag stod på en sån där gummimatta, en sån man skrapar smutsen från skor på. Med hela min kropp tyngande över fötterna stod jag på den - och stod kvar. Jag stod kvar en stund, och sen började jag gå omkring på den. En gungande, vajande gång var vad jag åstadkom. Omkring på mattan gick jag, fram och tillbaks.

Det måste ha synts i mitt ansikte att jag njöt. För njöt gjorde jag. Mattans struktur pressade mot mina varma, svullna fötter som akapunktur och massage på samma gång. Fan vad skönt det var! Nu slutar jag skriva. Jag måste gå till mattan igen.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

stella sweden sa...

Ett fniss...inte ett asgarv...utan bara ett fniss kom när jag läste ditt "jag måste sluta skriva nu för jag ska gå till mattan"...o det behööövde jag..just ett fniss den här jämmerliga dagen!

stella sweden sa...

Psst..jag har letat på wiki..där finns det kvinnliga nördar! Nördette o Nördisk bl.a härjar där!

Anonym sa...

Hur många kvadrat är mattan på ?

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Du är en nördiska, tror jag.

ninja: Den är nog cirka en och en halv meter gånger en och en halv.