fredag, maj 16, 2008

Grafiskt berättande

Du hör någon berätta någonting, eller förklara hur något funkar. Beroende på hur duktig berättaren är -hur grafiskt berättandet är - dyker bilder upp i ditt huvud. Det kan vara både underhållande och obehagligt. Faktiskt, ibland vill man inte få upp dessa bilder på sin inre skärm.



Bilden här ovan är naturligtvis ett montage. Jag har satt dit en tankebubbla som jag föreställer mig att den skulle se ut ovanför kvinnan på bilden. Bilden är från en film jag såg nyss.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänke omedelbart på vanja när jag läser det här inlägget. Hon ser alltid saker bakom så att säga. det blir väldigt roligt när hon börjar berätta om det.

stationsvakt@gmail.com sa...

Sandra: Om inte annat kunde hon nog ha gjort en kul illustration på vad han säger. :-D

Anonym sa...

Thats cool man.Heres another one ...

http://www.imagebam.com/image/84a6b96434166

Armageddon

stationsvakt@gmail.com sa...

armageddon: Själv tänker jag snarare, när jag ser honom: Ett mumintroll. :-)