söndag, maj 04, 2008

Skogås snyggaste hus

Det finns ett hus i Skogås som jag kallar det snyggaste. Det är inte nytt, och det är inte urgammalt heller. Jag skulle gissa sextiotal. Antagligen ägs det av kommunen, och det verkar inhysa jobbargubbar av nåt slag. I alla fall nu, vissa perioder verkar det ha stått tomt. Men jag vet inte, utan jag gissar bara. Varsågoda, här är Skogås snyggaste hus.

Storvretsvägen-Fäbodvägen (1) Storvretsvägen-Fäbodvägen (2) Storvretsvägen-Fäbodvägen (3) Storvretsvägen-Fäbodvägen (4)

Jag är alltså inte ironisk, eller nåt. Jag tycker bara så, och skulle gärna bo i det. Det är förresten beläget i hörnet storvretsvägen-fäbodvägen.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Ops, slarvigt jag läste...att huset innehöll lite jordgubbar. Så kan det gå när man har varit bland glada ungdomar på studentskiva. Är du också en sån som gillar lite fulsnyggt, inte bildskönt? Eller har jag fått allt om bakfoten?

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Det stämmer. Men jag gillar över huvud taget saker som antagligen har skapats mer för sin funktion, än för att vara snyggt. Det brukar ofta automatiskt bli snyggt då.

Peace in mind sa...

Håller fullkomligt med, funktion går före (utom när det gäller kläder, haha). Blev inspirerad att visa nåt fulsnyggt framöver!

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: jo do dat :-)