tisdag, maj 13, 2008

Tankar som bara tycks dyka upp

Allting har ju en orsak - det ena leder liksom till det andra. Ingenting skapar sig självt ur ingenting ... eller gör det? Jag börjar undra. Jag tänker på tankar, såna som bara tycks dyka upp.

Drömmar, med lite tankearbete kan man ändå tyda dem, hur konstiga de än är. Jag brukar vara hyfsad på att klura ut vad den bilden, symbolen eller handlingen i en dröm härrör från i verkliga livet. Svårare är det med tankar.

I förra posten skrev jag om ordet "allora". Det dök bara upp från totalt ingenstans. Jag bara satt där med tom skalle, och så materialiserade det sig fram därinne. Sånt här händer kanske oftast när man är trött, som nu. Och nu igen då - en låt dök upp i skallen - en låt jag varken har hört på en massa år, eller funderat ett dugg på. Var tusan kom den ifrån?

Jag börjar fan tro att nån skickar tankar till mig. Det kanske är läge att tillverka en stanniolkeps.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag börjar fan tro att nån skickar tankar till mig."

Det måste vara ekbomm. Eller möjligen plldleoy.

stationsvakt@gmail.com sa...

håkan: Det skulle kunna vara den där jäkla plldleoy.