söndag, maj 18, 2008

Våt skjorta

Jag kunde ju skriva att:

-jag behöver städa
-jag behöver diska
-jag behöver raka mig
-jag behöver gå ut
-jag behöver laga mat
-jag behöver ta tag i saker

Men det gör jag visst varje söndag, så idag skiter jag i det. Istället ska jag fundera ut en bra ursäkt till varför äldsta sonens skjorta inte är torr. Han sticker till Thailand om några timmar, och igår kväll frågade han mig:

-Om jag tvättar den här skjortan nu - är den torr till imorrn då?
-Javisst, garanterat.
(tvätta, tvätta, tvätta)
-Ska jag hänga den över elementet, för säkerhets skull?
-Oh, nej. Här ska'ru se. Jag hänger den på en galge på balkongen. Det blir skitbra.

För en stund sedan, när jag kollade ut på balkongen, upptäckte jag att det visst hade regnat hela natten. Jag tog ner skjortan. Den vägde ett ton av väta. Nu hör jag honom stöka runt i sitt rum. Om en stund kommer han ut och frågar om skjortan.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Min lista ser likadan ut, förutom det där med rakningen (överstökad).

Problematiskt det där med sonen och skjortan. Håller tummarna.

opassande.se sa...

*asg* Fram med strykjärnet! Sen plastpåse runt skjortan i väskan... *har varit med förr*

stationsvakt@gmail.com sa...

ullah/Opa ..: En hårtork löste saken.

Anonym sa...

Stackars kille... hoppas allt ordnar sig

rigg sa...

va, har du hårtork? ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

ninja: Det gjorde det. :-)

rigg: Dottern har. En rosa.

Peace in mind sa...

Tänkte skriva nåt spydigt om att den där fiffiga taggiga kattleksaken kunde kommit väl till pass. Men jag blev lättad när jag fattade att det löste sig. Jag går och hänger tvätt nu (inne dock)...

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Torktumlare no work. :-(

Anonym sa...

Kattleksaker är för Katter att leka med, tanten Anna. Inget annat.

Daniel sa...

*fniss*

Johnny har en hårtork. Haha.

Peace in mind sa...

Jag trampade på nåns ömma tass...f´låt.

stationsvakt@gmail.com sa...

antimonite: Fast på den tiden jag hade en massa hår, då hade jag hårtork. Och hårvåfflare.