tisdag, juni 24, 2008

Det känns fel

Härom dagen kunde man läsa i tidningarna om en familj som överfölls i sin bil. Idag hittade jag samma nyhet i VästerviksTidningen, illustrerad med en liten TT-film. Jag tog mig friheten att spara ner filmen och korta den. Detta för att jag ville visa upp två saker jag tyckte var knasiga.

För det första tycker jag att fotografen håller kameran väl länge riktad mot kvinnans bröst. Det ska vara mot den skadade handen, men på nåt vis känns det inte så. Och för det andra hur kvinnan uttrycker sig. "Fett jobbigt" känns fel i sammanhanget, det liksom förminskar händelsen.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att hon säger "jättejobbigt", fast uttalar det "jett-te jobbigt".

Tummen upp till kameramannen dock :D

stationsvakt@gmail.com sa...

mickey: Tror du? Jag kanske har dåligt språköra, men jag får det bara till fett jobbigt.

Plastfarfar sa...

Hon säger 'fett jobbigt' Det är lätt att höra att det bara är en stavelse före ordet 'jobbigt'

Hon kanske henkar på nätet och har det därifrån?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Kanske ungarna?

Plastfarfar sa...

Själv är jag 50+ *rodnar blygt* och henkar på nätet, Johnny ;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Glöm inte att slänga in några sär skrivningar då och då oxå!*skrattar*

Plastfarfar sa...

En storkonsument av Röda Prince just does it under skylten 'Rök Fritt'

*suuug*
*puff*
*host*

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: *skratar*

Anonym sa...

Jag är helt säker på att hon säger "de ha vatt jettejobbit".

Hon säger ihop vatt och jette så att det kanske kan tydas som ett f.

Hur som helst var det nog ändå fett jobbigt att bli rånad :)

stationsvakt@gmail.com sa...

Brockman: Tror du? Tja, det är möjligt du har rätt. Fast jag hör ändå bara fett.

Anonym sa...

Sorry, Jättejobbigt säger hon.

Hur kan du höra fett? Kanske är ni stockholmare programmerade så? (ursäkta om du uppfattar det som en förolämpning :)

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Jag uppfattar det inte så. Du kan ju ha rätt. Trots det hör jag ändå bara fett.

Anonym sa...

Efter 35 lyssningar så kommer jag fram till att hon nog säger "devattjättjobbigt" i ett enda långt ord. Även om jag också hörde "fett jobbigt" de första 34 gångerna.

Men utsnittet där den skadade handen hamnar för långt åt vänster i förhållande till damens byst känns precis som du noterar, lite väl långdragen.

Å andra sidan, så reagerade jag nog mest på att mannen i familjen känns så oengagerad trots att det uppenbarligen har vattjättjobbigt/fett jobbigt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Vanja: Bra! Då betraktar vi dina iakttagelser som de rätta, och får hoppas att de som läser posten, även läser denna kommentar. :-)