torsdag, juni 19, 2008

Min semester börjar efter idag ...

... och så här börjar den:

Jobbtelefonen: "Riiing! Riiing!"
Jag: "Berwaldhallen."
Dotter: "Pappa pappa!! Det bara forsar vatten. Köksgolvet är en sjö."
Jag: "Shit! Glömde jag att stänga av kranen, eller nåt?"
Dotter: "Neeej! Det kommer ur avloppet."
Jag: "Okej, lugna ned dig. Lägg ut handdukar och sånt över golvet. Ta fram skurhinken också. Öppna balkongdörren. Svabba och torka. Jag ringer Huge (Huddingebostäder)."
Huges telefonsvarare: "Hej, idag har vi slutat tidigare. Vid akuta problem, ring det här numret."
Det här numret: "Numret du har ringt gäller inte under jourtid. "Var god kontakta din fastighetsägare."

Fan vilken början på semestern, och till på köpet så storstädade jag häromdagen. Det här är dessutom inte första gången nåt sånt här händer. Nå, jag fick tag på en jourmontör nyss.

It's Raining Avlopp och Bajskorvar! Hallelujah!

Egentligen borde jag väl önska glad sommar nu, men känner jag mig själv så lär jag väl blogga på ungefär som vanligt, fast antagligen lite glesare. Glad Midsommar i alla fall.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

16 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Hoppas att vatteneländet löser sig snabbt och smärtfritt.
Glad midsommar!

.... sa...

Haha! Gillar dina Paint-illustrationer skarpt haha!

Anonym sa...

Stackare!!! Hade det hänt mig just nu hade jag blivit knäckt. Hoppas det ordnar sig för dig!

Anonym sa...

Jag gillar rörmokare, de är så bra att ha att göra med. Jag fick avloppskaos i min ateljé en lördag och rörmokaren kom i taxi för att rensa lite innan han for på puben...*S*
Ha en skön semester!

Maria sa...

Glad Midsommar... trots olyckan... och ha en jäkligt trevlig semester...

... en vecka kvar... en vecka kvar...

stationsvakt@gmail.com sa...

pseudo: Det löste sig (sa hon som sket i vasken). Glad midsommar.

Barbagul: Paint rules! :-D

Ullah: Ingen fara, tack.

paljettan: Jag har varit rörmokare, men det var länge sen.

maria: Om en vecka ska du viiiila!

Plastfarfar sa...

Det var väl bara att LINDA en ROSett om röret, så var det väl INGet mer med det.

Hrmf. Pfft. Muaahaha. Fniss. Moouahahhahahaha

Gla missommar

Martin Klasch sa...

Finemang midsommar på dej!

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: det där var ju rena anti-fra-kryptot. gla missommar.

p-e: sejm to jo. :-)

stella sweden sa...

Jag stooorstädade oxå igår samt stortvättade, vilket innebärde att jag fick gå TRE kilometer...men inte tycker någon synd om mig för det?

Anonym sa...

Hihi Plastfarfar!

stella sweden sa...

Det skulle kännas bra om nååågon kände medkänsla!

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: jag tycker synd. Glad midsommar.

stella sweden sa...

Ja det var en synd!
Gla missommar!

Anonym sa...

Du behöver jobba hårdare med bloggen. Kolla in Federley, han har 600 kommentarer på sitt senaste inlägg. That's the way you do it! ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus: De kommentarerna hade han nog sluppit om han finge välja - alla skriver ju bara hatkommentarer till honom just nu.