fredag, juli 18, 2008

Gör om, gör rätt - med pixlarna

Ni måste inte tro på mig, men sanningen är att jag hamnade på sidan efter att ha klickat mig vidare och vidare från en sökning på en låttext, och till slut befann mig nere i nätets undervegetation. En klassisk surfning, helt enkelt.

Jag hamnade på en blogg i vilken ett gift par bloggar om sig själva och sina liv - samt fyller den med bilder på dem själva och deras sexliv. Så här låter beskrivningen av bloggen: "The life and times of a happily married couple in Ohio. We are 44 years old and like sex, computer games and the Internet. We have two kids, a son, 18, and a daughter, 16."

Naturligtvis vill de inte outa sig själva och sina barn genom att framstå som ett par voyeuristiska sexgalningar, så de gör det jag antar att man brukar göra - man pixlar sina ansiken. Men grejen är ju att ska man pixla så ska man pixla rejält, och det har de misslyckats med ... rejält.




De har gjort följande fel: De har pixlat bilderna i stort format, utan att tänka på att när man ser på bilderna i mindre format så pressas pixlarna ihop och tappar i stort sett sin verkan. Resultatet blir att deras grannar och vänner (och framför allt ungarnas kompisar) lätt kan se vilka det rör sig om. Gör om, gör rätt, säger jag.



Om man vill pixla i Photoshop använder man filtret: Pixelate --> Mosaic, åtminstone gör jag det. Det finns webb-alternativ också, som jag så småningom kommer att ta upp i min Bildredigeringsblogg. tar upp på min bildredigeringssida.

Jaså du vill veta vilken sida jag hamnade på? Nå, jag är för fin i kanten för att länka till en NSFW-sida härifrån. Men vill du verkligen se paret i fråga in action så kan du översätta Gifta i Ohio till engelska, och googla på det.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Svårt att tro att det inte är medvetet - du är ju inte blinda!

Anonym sa...

Tack för söktipset (om min moder läser: första porren jag ser på nätet, inte mitt fel, jag leddes dit av den här bloggen). Jag har... öh... tittat. Kom precis på att jag glömde läsa deras texter. Måste säga att de var lite fantasilösa, så jag förstår att de blivit exhibtionister och bara pixlar för syns skull. För det mest variande jag såg var att de ibland lästa en tidning i samband med sex, eller att han hade en hatt på sig. De behöver verkligen sin blogg. Det är säkert en nödlösning innan de skiljer sig (eller ungarna börjar knarka).

Anonym sa...

Haha! Fantastiskt kul ju!

stationsvakt@gmail.com sa...

gubben: En del är tyvärr blinda för sin egen oförmåga. :-)

jontas: Hehe, google-translejta din analys och skicka den till dem. :-D

tyler hamilton: Visst är det. :-)

PGW sa...

herreminje, måtte inte deras barn hitta dit ...

Anonym sa...

Det känns nästan tragiskt.

stationsvakt@gmail.com sa...

tpgw: Det gör de - garanterat. Om inte annat så lär nån av polarna göra det.

ullah: Åtminstone klantigt.

Peace in mind sa...

Dina tips mottages tacksamt! Tillvaron på landet behöver krydda...

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Vad bra. Pixla rejält, nu när du gör din Ohio-sida.