lördag, juli 19, 2008

Juliet of the spirits

Mig veterligen är låten Funplex den enda som har blivit video från B-52's platta med samma namn. Fast det inbjuder förstås till att folk gör fan-videos. Så har också gjorts, och ett lyckat resultat, tycker jag, är låten Juliet of the spirits.

Låten är inspirerad av Fellini-filmen Juliet of the Spirits (Giulietta degli spiriti), och vad kan väl vara mer lämpligt än att använda just en film av Fellini till att klippa och klistra i när man vill göra en video? Det har YouTube-användaren VJTOMYAZ gjort, och åtminstone jag tycker att videon blev bra.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

"Skills" utbrister tonåringen i mig. Själv blev jag galet sugen på en fan-video till min sommarfavvolåt Sympaty for the devil. Jag ber nån av kidsen filma min energiska tokdans. Blir det bra? Vill nån se?

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: "Vill nån se?" - vilken fråga. Självklart vill någon se. Jag vill se!

Maria sa...

Fellini... det är en helt annan klass än Will Smith det!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Will Smith borde hålla sig till musiken, för där är han bättre.