onsdag, juli 23, 2008

Normalt/Onormalt

Normal
En organism eller mekanism som inte är avvikande, rörande någon, flera eller alla egenskaper.
Onormal
Antagligen motsatsen till ovanstående, eller åtminstone avviker från det på nåt vis.

Bloggandet - för mig - startar nästan alltid i normalläget, och normalläget är att jag antingen bläddrar i tidningarna (på nätet), kollar in bloggar via Nyligen, går igenom bloggar och sidor i min flödesläsare eller att jag har varit med om något jag vill dela med mig av. Väl inspirerad av någon av nämnda källor brukar jag ha något att komma med.

Mer sällan bloggar jag utifrån det onormala läget, alltså att jag inte har några inspirationskällor. Men det händer. Ibland sätter jag mig ner och bara skriver, trots att jag inget har att komma med. Skrivklåda, kallas det visst. Den här bloggposten, som avslutas i och med den här meningen, föddes ur det onormala läget.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

9 kommentarer:

Plastfarfar sa...

...jag tror dig.

Anonym sa...

Onormal var ordet.
Eller avvikande, abnorm, onaturlig, anormal, ovanlig och förvänd.
Eller sjuklig, missbildad och patologisk
Eller inte riktigt klok, knäpp och underlig.
(Källa: synonymer.se)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: :-D

håkan: Underlig är ett rätt fint ord, när man suger på't lite.

Anonym sa...

Tur att det inte finns någon salva mot skrivklåda ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

gina: Ibland. :-)

Anonym sa...

Fast du är väl mer "funderlig". Hur är man då?

stationsvakt@gmail.com sa...

håkan:
Fun = kul, på engelska.
Derlig = darling, på forntyska.
Kul och älsklig, antar jag. :-)

Anonym sa...

Om man då mixar "kul" och "älsklig" så blir det alltså... kuslig. Tja, vad säger man? ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

håkan: ja vad säger man? :-)