måndag, juli 07, 2008

Webbkameror över torg

Smaken skiljer sig, så även längtan. Just nu öser det ner över ett grått Skogås, och jag hade mer än gärna befunnit mig någon annanstans. Det åskar också, tror jag, för jag hör nåt slags buller i bakgrunden, och skärmen sprakar.

Just nu skulle jag hellre ströva fram över gulnat, torrt gräs, känna en het sol ovanför mig, känna hur gräset knastrar under mina bara fötter, och höra havet någonstans därborta. Men det är just nu, om en timme kan jag ha ändrat mig. Längtan är inget statiskt tillstånd.

På ett torg kanske man skulle vilja vara. Här har vi ett par webbkameror över ett par platser - ett par torg. På vilket hade du helst befunnit dig just nu?

På Piazza del Pantheon.* (torget framför Pantheon i Rom)
På Piazza del Arjeplog. (torget i Arjeplog)

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
---
* Webbkameran över Piazza del Pantheon kan man förflytta med datormusen. Det går lite segt, men det funkar.

6 kommentarer:

Daniel sa...

Sprakande torrt gult gräs - den varan har vi gott om här nere.

Idag är det ca 25 grader och solsken med ett och annat cumulus-moln.

stationsvakt@gmail.com sa...

antimonite: Otroligt. Bor vi i samma land?

stella sweden sa...

Vilken fråga..vem vill va på Argeplogs piazza?

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Arjeplogarna?

stella sweden sa...

kanske...för att de är arja?
för at de inte har torrt knastrande gräs o trampa ikring i?

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Fast vädret såg ju faktiskt ändå ganska hyfsat ut i arje idag.