onsdag, augusti 20, 2008

Fyll bloggosfären med kärlek, tycker mymlan

Ge mig den bästa finaste kärlekslåten du vet, gärna ihop med en liten historia ifall det finns en kring just den låten: En uppmaning jag fick via mymlan och mina moderata karameller.

Lättare sagt än gjort, eftersom jag har ett minne som ett såll, ett hönsnät, ett durkslag. Åtminstone just nu. Det är onsdagsmorgon, och jag har hört att trötthet försämrar minnet.


Discover Sade!


Så jag minns faktiskt inte varför jag förknippar ovanstående låt med kärlek, men antagligen ligger det nåt gammalt glömt och förträngt där nere på djupet.

Som vanligt: den som känner sig utmanad kan betrakta sig som utmanad.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Och DEN gamla fina!
Måste genast kolla in iTunes efter Sade.

stationsvakt@gmail.com sa...

sandra: Faktiskt, nästan ingen Sade-låt är dålig.

Mary X Jensen sa...

Wow - inte helt olik Anne Dorte faktiskt.

stationsvakt@gmail.com sa...

mary: Jag hade faktiskt inte hört Anne Dorte förut, innan jag hörde henne hos dig.

Anonym sa...

Oj vilka minnen! Det bubblade upp en massa bortglömda känslor.

stationsvakt@gmail.com sa...

Suvi: usch ja. :-)