torsdag, augusti 28, 2008

Ika Nord i Låt den rätte komma in

Ika Nord spelar rollen som Virginia i Låt den rätte komma in."Release Date: 24 October 2008 (Sweden)", står det på moviedatabasen, och jag undrar varför man måste vänta ända dit. Jag menar, Låt den rätte komma in har ju ändå visats på filmfestivaler här och där, så det är väl bara att köra? Nåväl, jag såg i rollistan att Ika Nord har en av rollerna och det tycker jag är riktigt kul och ser fram emot. I N är en av mina favoriter, och henne ser man alldeles för sällan.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

15 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Jag har för mig att Ika Nord spelar "The crazy catlady", men jag kan ha fel. :) Hur som helst så ska det bli kul att se filmen!

John Eje Thelin sa...

Fan. John lovade ju att jag skulle få texta den till engelska.

Feh.

stationsvakt@gmail.com sa...

jocke: Virginia spelar hon. Nu var det rätt länge sen jag läste boken, men jag tror du har rätt.

john: Det borde vara du, för jag har sett minst två olika svenska till engelska-översättningar på trailrar, och ingen var något vidare.

Anonym sa...

Jag har bara sett henne i IKA i rutan eller vad det hette. ett barnprogram.

Jag har sjuka förväntningar på den här filmen. Hoppas HOPPAS att en blir asbra.

Martin Klasch sa...

Ska bli kul. Jag är i eld och lågor.

stationsvakt@gmail.com sa...

sandra: Enligt recensionerna jag har läst så är den bra. Fast amerikanarna, har jag hört, ska tydligen göra en remake på den.

p-e: Som jag minns från boken blev en av personerna i den också eld och lågor. :-)

Ozjeppe sa...

Jag retar mig på samma sak: varför väntar man med premiären så jäkla länge? Känns som halva världen sett den utom ursprungslandet! Har du läst denna osannolikt grymma bok än då?!

stationsvakt@gmail.com sa...

Oz: oja, för länge sen.

Maria sa...

Ika är alldeles... underbar! "Tjocka gobbar i römden!"... ibland tror jag att jag är Ika Nord... men bara ibland!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: alldeles för sällan använd på tv och film.

Martin Klasch sa...

Ja, då förstod du ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: :-)

Anonym sa...

tror du att du kommer gilla låt den rätte komma in borde du kolla in true blood (http://canalplus.se/trublood) riktigt värd

Anonym sa...

(Ulr)ika nord har mest skådespelat på scen genom åren, men har ändå hunnit med lite filmat - och är dessutom med på flera av ex-mannen Lars Demians tidiga skivor!

Några produktioner hon varit med i är

S*M*A*S*H
Ika I Rutan
Ikas Tevekalas
Tomtemaskinen (Julkalendern 1993)

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Hon borde få göra mer barnprogram - det området tycker jag har sjangserat på sistone.