onsdag, september 17, 2008

En syster och artistnamn

Björn Borg och Loredana Bertè.Jaså där ser man, världen är liten. Av en ren tillfällighet ramlade jag över faktumet att sångerskan Mia Martini, vars låt Minuetto jag lade upp här, visar sig var (hon är död nu) syster till Björn Borgs före detta fru Loredana Bertè.

Tydligen hette hon Domenica Bertè innan hon bytte till det mer klatchiga Mia Martini. Fast egentligen, att byta till ett alkoholefternamn, kan det va nåt? Det vete fan.


Fast jag ska testa. Om jag någon gång slår mig på sjungandet ska jag kalla mig: Allan Absolut. Eller kanske: Erik Explorer. Möjligen: Fridolf Flaggpunsch.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar inte hi-jacka eller spamma, men snälla: jag behöver seriös hjälp. Jag har stora problem. Jag riskerar ruin Läs, kommentera och blogga gärna själv.

Anonym sa...

Det där hade jag kunnat berätta för dig! Jag gillade Loredana Bertè ganska mycket när jag var ung.

jansson sa...

Markku Minttu, kanske?

Plastfarfar sa...

Simma lugnt, S-mannen. Tänk på att tomma tunnor skramlar mest. Jag har själv levt med ett stämnings- (åtals-)hot i ett par år nu och ingenting har hänt. Vederbörande har inget på fötterna, men skrämmas försöker hon ändå.

Ditt läge känns parallellt på något vis.

stella sweden sa...

Johnnie Walker?

stationsvakt@gmail.com sa...

studiomannen: Nämen stackare!! Jag kan inget om sånt, men hoppas verkligen det löser sig.

Ullah: Jag hade ingen koll när det begav sig, men var inte Loredana en knasboll på nåt vis?

jansson: Låter väldigt finskt, om inte annat. :-D

stella: Thats's me. :-)

Anonym sa...

Hon är en sådan där gränsöverskridande personlighet, som man brukar kan säga. Dvs hon är ganska stollig och det verkar bli värre med åren.
Men hon har säkert ett gott hjärta.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Det har hon säkert. Vi måste tro att det är så. :-D