lördag, oktober 18, 2008

All Women Are Bad

PCL LinkDump hittade jag att på Archive.org kan man hitta den gamla filmen "Häxan". "Häxan" är en dansk/svensk film från 1922 som handlar om .. ja, häxeri naturligtvis. Förutom att den är ganska intressant att titta på så skriker den fullkomligen åt en: -kom och klipp&klistra!

Ja det är svårt att låta bli, den innehåller massor av scener som man vill göra något med. Jag valde att klippa ihop ett gäng scener till en story (en blåkullafärd), och lade på "All Women Are Bad" (The Cramps) som musik. Blev rätt nöjd.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blåkulla = Facebook ;-)

Äh, bara skoja. Lite.

Anonym sa...

Väldigt mörk bild, det är som i en gruva med blåljus, men det som syns är djävligt suggestivt. Får leta upp filmen, men i övermorgon kväll ska jag se Dreyers "Jeanne d'Arc" från 1928 med live musik. Otrolig mimik, cool tolkning av Jeannes gestalt och mycket effektiv rytm, en av de mest unika stumfilmerna någonsin (jag har sett den på bio en gång tidigare). Och en magnifik brasa i slutet!

stationsvakt@gmail.com sa...

rvs: Hehe, jag försöker hålla mig borta från fb.

magnus: Coolt. Det våras för stumfilmen. :-)