söndag, oktober 19, 2008

Ta-mig-i-kragningen

Söndagar är totalt schemalösa för mig. Nå, nästan alla dagar är det för mig (om man inte räknar med att jag jobbar då), men söndagar är extra; vakningen, frukosten, tv:n, bloggen, tv:n, titta-ut-genom-fönstret-och-se-mörkret-fallningen. Alltid så. Det kanske är ett schema ändå, när jag tänker efter.

Men fan - idag ska jag jävlar ta en dusch, leta fram ett par brallor, ringa en kompis och säga: -Nu fan kommer jag och fotar dig med fiskögat. Innan mörkerfallningen. Så får det bli.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, jag gjorde ett riktigt budgetfisköga på min söndag:-)

http://mrarboc.wordpress.com/2008/10/19/slo-sondag/

Anonym sa...

Go, man GO! ska bli kul att se vad det blir :)

Peace in mind sa...

Man känner vilket drag det blev...hopp in i dusch och på me kläder...vilken chockstart!

BGAN sa...

I den andra ändan av telefontråden:

- ...neeeeej...neeejjj...inte fiiiisköööögaaat....

- Jo, fiskögat var det sagt, och fiskögat blir det!

Plastfarfar sa...

Det är iofs söndag och man är laid back och tillåter sig en del. Men vad innebär det att fis-köga?

Det ena kan jag, men "kögat" har jag mig veterligen aldrig gjort. Eller har jag det?

/En som inget vet

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Tja ...
Man kan väl säga att alternativa inramningar ofta "lyfter" en bild.

paljettenq: Jag sparar på mig bilderna. Jag ska inte plåga er med dem ... inte just nu i alla fall. :-)

pim: Japp, jag aktiverade mig lite. :-)

bgan: Jag utsatte dem för'et. :-)

pf: Kolla NE.se. :-)

Anonym sa...

Pf: allt står inte i NE. Kolla i Wiki i stället.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Eller fråga Lund.

Plastfarfar sa...

"Köga" finns inte på ne.se. Google ger typ 30 träffar (skriv inom citattecken och sök på svenska sidor för att slippa att ö jämställs med o), varav de flesta är felskrivningar på "höga", eller t.o.m "köpa".

I dag kögade jag i soffan halva dan? Eller kögade jag efter en höstpromenad. Eller kanske lät jag köga min bil?

Frågorna hopar sig.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Låter lite danskt.

Plastfarfar sa...

Kan Köga vara en Dansk Ost, en sort som morsan vägrade att ha annat än på balkongen?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Låter som att det skulle kunna stämma.