onsdag, oktober 22, 2008

Det laddade ämnet garn

"Jag vill inte ha en fitta upptryckt i ansiktet när jag går in på sysidan".

En debatt om garnfittor (!!) verkar ha seglat upp, rapporterar Dagbladet.no, och ovanstående utrop kommer från någon som inte vill se sy/garn/tyg-världen porrifierad. Skaparen av garnfittan tar det dock med ro, som det verkar.

den här stickade jag i lördags och la upp på forumet sysidan.se tidigare har jag även lagt upp en bild på en fitta i plysch, vilken genast blev anmäld, de bad mig byta namnet, vilket jag vägrade. nu fick jag både ett varningsmejl om att den är stötande och att det finns minderåriga barn, så jag borde ta bort den. fick även ett mail där de ber mig byta namn på den.

Det är lite konstigt det här, att saker av garn är ett så laddat ämne.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Enda sättet att få mig att gå in på sysidan är just mot löftet att få en fitta upptryckt i ansiktet...

stationsvakt@gmail.com sa...

pseudo: Kan tro de. :-D

Anonym sa...

En sida som lockar personer med olika intressen, verkar det vara.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Det måste handla om sy nergi.

Peace in mind sa...

Kan väl knappast vara en våt dröm att få garn i ögat. Speciellt inte om du har linser...

En gång fick jag en mikrofluga i ögat, och oj vad det gjorde ont (märker du hur jag försöker ta mig låååångt bort fr det vääääldigt laddade ämnet?)

Anonym sa...

Men herre gud! Minderåriga barn? Bor vi i USA nu plötsligt?

Om barnen är tillräckligt gamla för att kunna läsa så vet de väl förhoppningsvis vad en fitta är. Skam vore väl annars.

stationsvakt@gmail.com sa...

Pim: Du borde virka en mikrofluga. :-)

anonym: Det kanske är så att garnvärlden har varit skyddad från allt ont hittills. :-)