torsdag, oktober 16, 2008

Där vill jag icke simma

En av mina värsta mardrömmar - jag tror jag har bloggat om det nån gång - är att jag ska simma i sjön och råka trampa in i ett dött (ruttet och uppsvällt) djurkadaver under vattnet. Att djuret, typ en älg kanske, ska ha drunknat och sjunkit till bottnen, och sen efter ett tag börjat fyllas av gaser och flutit uppåt till lagom höjd för mina simmande fötter. Jamen fatta känslan! Att foten liksom möter lite motstånd och sen sjunker in i kroppen när den spända huden brister.

Foten i älgen.

Som tur är har detta aldrig hänt. Fast turen kanske beror på att jag bor i Sverige och inte i Norge. Att jag inte har simmat i vattnet "utenfor det populære badestedet Eidet i Sogndal." Läs.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

11 kommentarer:

stella sweden sa...

Skulle du skrika ifall du ändå mot all din förmodan råkade trampa i ett dött gasfyllt kadaver?

;)

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Svar ja. :-D

carulmare sa...

Förstår precis... fast det egentligen är oförståeligt att somliga saker kan ge en ett sådant obehag.

stationsvakt@gmail.com sa...

carulmare: Jo, de är en fobi bara, som rädsla för att flyga. Chansen att nåt ska hända är ju inte särskilt stor.

Anonym sa...

Mördarmusslor är en sådan där klassisk dykarmardröm - stors musslor med en smal förrädisk skreva - men lyckligtvis kan de inte "bita" igen snabbt om din fot med sin öppna sida, det tar minst tio minuter för den att sluta sig.

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus: Du har musselfobi. :-)

Anonym sa...

Johnny: Kanske det, men bläckfiskar är värre.

Min favorit är kvinnan som berättade att hon tidigare i åratal hade varit rädd för sin egen villakällare. Hon ville inte gå ner där efersom hon kände på sig att någon skulle stå bakom ett hörn och trycka en hand över munnen på henne och en pistol mot hennes mage, eller nåt...och hon var *inte* mörkrädd i övrigt. - Mötte henne på ett webbforum. Givetvis fattade hon redan på den tiden att det var en idiotisk fobi. :)

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus: Tur att man inte har just den fobin. :-D

Elisabet. sa...

Ja, det är väl inte så hemskt .., min fasa är att jag, jag när dyker under ytan, (ja, var annars ..) ska upptäcka att rakt framför mig ligger en död och nästan uppluckrad MÄNNISKA som flyter omkring i vattnet.

Har man sett för många skräckfilmer?

Svar: ja.

Anonym sa...

Elisabet: Du bör nog inte se "Das Boot" eller "Titanic".

stationsvakt@gmail.com sa...

elisabet/magnus: Ja människor under vattnet vill man ju inte ens tänka på.