onsdag, oktober 29, 2008

MTV var bättre förr (verkar alla tycka)

Det lär ju inte ha undgått någon vid det här laget att MTV har öppnat sitt videoarkiv. Själv tröttnade jag på MTV för många år sedan. Anledningen till att jag tröttnade var att kanalen fylldes av ren skit; dålig hip-hop och nån slags låtsad, utslätad R&B. Nå, jag kan inte riktigt namnge genrerna.



Det händer fortfarande att jag reflexmässigt slår på MTV för att ha bakgrundsmusik när jag sitter vid datorn, men jag blir alltid tvungen att slå av, för det som visas är antingen nån idiotisk reality-show eller nån idiotisk video med nån idiot som inte kan sjunga/rappa och som gör det till ackompanjemang av överdimensionerade skakande rumpor sedda ur fisheye-perspektiv.

Så tittare som jag har de tappat för länge sedan. Men så tittar jag in på MTV-videosidan på nätet och kollar på vilka videos folk helst tittar på ("Most Viewed" och "Top Rated"), och nog fan lyser det sopiga som MTV har blivit med sin frånvaro där. Det verkar som att det folk helst tittar på (med vissa undantag) är "gamla godingar" från den tid då musikvideor fortfarande var något man lade ner lite fantasi och kreativitet i.

Men vem vet, det kan ju komma att ändras med tiden.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Måste stjäla ämnet.


Captcha: jeculco

stationsvakt@gmail.com sa...

ninja: jeculco - nån slags version av vaffanculo? :-)

Anonym sa...

Ja det var bättre förr då de visade Beavis och Butt-head.

Håller även med att det som numera kallas R&B inte är riktig R&B. Jag skulle kalla det falsk marknadsföring. Mycket upprörd blir jag. :-( Så länge skivbolagen håller på så där, så tänker jag fortsätta att gratis tanka ner bra låtar från förr som kompensation.

Captcha: filinfa

stationsvakt@gmail.com sa...

berka: Beavis och Butt-head ja .. för att inte tala om Æon Flux.

Anonym sa...

Vad skoj! :-)
Här är en fin favorit!

stationsvakt@gmail.com sa...

hs: Den är fin. Det bästa med mtv-videosidan är rubriken bredvid: "Similar Artists". Många bra tips.