torsdag, november 06, 2008

Som man ser ut när man lyssnar

Jag tittade runt på YouTube och hamnade på en film där det pratades med Dalia Kassem (Halal-tv) och sen med Katrine Kielos. Jag märkte att jag inte lyssnade på vad som sades.

När någon intervjuas brukar man åtminstone för det mesta få se intervjuaren då och då, men här var det bara intervjuobjektet som syntes. Naturligt nog blev det därför långa partier där man bara såg intervjuobjektets lyssnande ansikte, och jag märkte att det tog bort uppmärksamheten från pratet.

Det kan vara en intressant sak att tänka på för den som filmar intervjuer. Jag klippte ihop en trekvartsminut av Katrine Kielos lyssnade, och tog bort pratet. Inte bara för att jag tror att den som filmade intervjun kommer att titta här och ta lärdom, utan mest för att Katrine Kielos ser ganska kul ut när hon lyssnar.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

14 kommentarer:

Baronessan sa...

Kul? Hon ser inte klok ut. Men det kan vara frisyren (säger jag som inte har kammat mig på två dagar...)

Översättarhelena sa...

Jag tycker att hon är hur gullig som helst! De där små ugglelika rörelserna hon gör med huvudet på slutet är ju obetalbara.

Anonym sa...

Hur får hon till frisyren?!
:-) Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

baronessan: Nämen nu får du väl ta och kamma till dig. :-D

ö-helena: Eller hur. :-)

Molly: Fråga inte mig. Jag har knappt nåt hår.

stella sweden sa...

Testa att ta bort ljudet på tvn o bara kika på människors utryck...det är spännande att försöka luska ut vaad de säger...o varför de ser så stela ut för de gör de oftast!

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Lager på lager av täckande smink?

stella sweden sa...

Troligen o försöker vara cooola eller trevliga...dååå blir man stel!
;)

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: För mig är det tvärtom. Försöker jag vara nåt jag inte är blir jag stirrig och ryckig.

Anonym sa...

Fint klipp. Hon är så sjukt snygg så jag dör!

stationsvakt@gmail.com sa...

rvs: Om du dör vill jag ärva din kamera.

Anonym sa...

Hehe, ja kanske det.

Sugen på ett nytt bättre objektiv, finns en del för runt 995:- Kanske till jul.

Nej just - måste ju ha en blixt!

stationsvakt@gmail.com sa...

rvs: Själv vill jag baraa byta upp mig, men det får bli när jag får råd.

Anonym sa...

Filmen är redan legendarisk! Besök gärna oss och lyssna till vår hyllningslåt till Katrine.

Goda hälsningar,
Tor de Force

stationsvakt@gmail.com sa...

tdf: vajert. :-)