tisdag, december 30, 2008

Det Luktar Lush

Tvålbråk i Luleå, och naturligtvis är det Lush* man talar om, trots att man skriver: "Butiken tillhör en kedja som finns över hela Sverige."

Och det är det som är det märkliga här, att man inte vill peka ut vilken kedja det handlar om. Jag menar, hur många rikstäckande tvålbutiker finns det egentligen? Det är ju ett helt bortkastat döljande/skyddande.

Förresten, undras om de hade dolt/skyddat butikskedjan om det hade rört sig om McDonald's eller 7-Eleven.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
---
*Jag, till skillnad mot de som upprörs över doften från Lushbutikerna, älskar den.

16 kommentarer:

Christina sa...

Dom där tvålbutikerna luktar rent för j-t, jag håller på Luleborna ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

Christina: Håller inte med. Jag dras till såna dofter. Jag dras till doften av sköljmedel också.

Christina sa...

En gång jagade mina hundar en iller, som sprejade mina underarmar med någon slags elak doftkörtel när jag försökte få tag på jyckarna i mörkret.
Mums, tyckte jag, och nändes knappt tvätta mig på flera dygn.

Men tvålbutikerna - nä, det går bort...likaså sköljmedel.

Tacka vet jag lukten från hundarnas tramdynor...mmmm

stationsvakt@gmail.com sa...

Christina: Åfan, märkligt det där med illern.

John Eje Thelin sa...

Lush är toppentoppen.

Det var mitt konstruktiva inlägg i debatten.

intressant captcha: flastrip

stationsvakt@gmail.com sa...

John: För att inte säga tippentoppen!

Anonym sa...

Jag är allergisk och ganska luktkänslig. Hyrde kontor ett tag ovanför en Lushaffär. Fick säga upp mej, det gick inte att sitta ens med stängt fönster. Oerhört stark doft som inte alls känns naturlig. Varför måste dom ha dörren öppen? det finns flera barn i min bekantskapskrets som är allergiska. De kan inte ens gå förbi på gatan. Eller på Centralstationen i Stockholm t ex. Äckligt och respektlöst!

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Du har rätt i att det luktar starkt och onaturligt (men gott i min näsa) ... fast de säger ju att det är naturliga dofter - vilket är skumt eftersom man aldrig känner nåt så starkt i naturen.

Anonym sa...

Jag har aldrig sett någon "Lush"-affär (heter de så?) här i Göteborg. Har någon annan gjort det? Var i så fall? Finns de i Stockholm? Eller är det bara ett dåligt skämt jag inte fattar?

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah:
http://www.lush.se/Butiker/Butiker.htm

Knapsu sa...

"Inte vill peka ut" och "skydda", det beror på vilken tidning du läser! I min morgontidning så nämndes butiken vid namn!

stationsvakt@gmail.com sa...

knapsu: Jag såg det också sen, i nån annan tidning.

Anonym sa...

Där ser man! Om det luktar sådär mycket som flera här vittnar om är det inget för mig. Glad att jag har missat stället.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Du har säkert fått en badbomb därifrån i present nångång, utan att ha vetat att den kom därifrån.

PGW sa...

De är lite mariga de där butikerna. De har bra grejer men det krävs klädnypa om näsan för att gå in och handla något.

Gott nytt år! :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

PGW: Gott nytt år. :-)