fredag, december 19, 2008

Jag läser inga sportbloggar - nu blir jag tvungen till det

Ser att Aftonbladet har lagt ut paneldeltagarna till stora bloggpriset. Jag är själv en av dem, och det är meningen att jag ska nominera bloggar inom kategorierna:
~Nöje & Kultur
~Mode
~Sport & Fritid
~Livsstil
~Prylar & Teknik
~Vardag
~Politik & Samhälle
Jag är ganska klar över hur jag tänker nominera - utom det där med Sport & Fritid. Vad räknas som fritid? Allt jag gör när jag inte jobbar är fritid. Och sport ... jag läser inga sportbloggar. Nu blir jag tvungen till det, i alla fall om jag vill vara seriös i mitt nominerande. Finns det bloggar om stavgång?
---
Läs även andra bloggares åsikter om

18 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Jag tycker det där "livsstil"-begreppet är lite luddigt också. Men jag är kanske bara förvirrad.

Vad bloggar livsstilsbloggare om utöver mode, fritid, vardag, politik och samhälle?

Anonym sa...

Jag tror att de knyckt kategorin från TP.

Inte för jag skriver om sport eller stavång. Däremot en massa om gång, så du kan ju alltid nominera mig. Då slipper du läsa en massa sportfånar.

Martin Klasch sa...

Johnny: I vilken kategori skulle du placera dig själv? Inte i sport och stavgång, det förstår jag, men... Kategorier är förstås praktiskt men tråkigt för dem som hamnar mittemellan eller helt utanför. Lycka till.

Anonym sa...

Det finns ju en kategori i Trivial Pursuit som heter "Sport och Fritid", men min lillebror Ola envisas alltid med att uttyda förkortningen SF med "Sprit och Fiske".

Vet inte om det hjälpte?

stationsvakt@gmail.com sa...

saom: Kanske livssstil & populärkultur borde ha varit en bättre kategori.

frk: Tack för tipset.

p-e: Ja fan vet. Jag vet inte själv vad jag bloggar om. Vardag, kanske?

Håkan: Tja ..

Anonym sa...

Sport&Fritid är ju en ganska korkad kategori. I mitt fall vore Mat&Fritid en mer logisk koppling. Eller Prylar&Fritid.

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Eller Arbete och Fritid, om man vill vara lite proggig. :-D

Stefan Jansson sa...

Foto hade ju varit en kul kategori.

stationsvakt@gmail.com sa...

Steffe: Det har du rätt i. Många bloggar ÄR ju faktiskt rena fotobloggar.

Martin Klasch sa...

Träd, gräs och stenar.
Andra bullar.
Knutna nävar.

Anonym sa...

Mat! En kategori för matskribenter saknas. Det finns så pass många bloggar som bygger på mat att det borde finnas som egen kategori precis som mode. Kanske en kategori för humor också, fast det kanske är för abstrakt?

Jo, och så en kategori för "Kommentering" så att personer som Jinge och andra som inte skriver om dom inte kan pinga minst en handfull artiklar hos gammelmediajättarna kan känna sig hemma.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Ensamma hjärtan, Röda ropet, Norrbottens järn ..

mrarboc: En twingly-hore-kategori .. hehe - ibland skulle jag själv platsa i en sån.

PGW sa...

Himla trevligt att du är med i den beslutande skaran! :-)

Men vad är fritid ..? Det här måste vi ju utreda. Keramikkurs? Studiecirkel i släktforskning? WoW?

stationsvakt@gmail.com sa...

PGW: Tack. Tja .. Se på tv, bada, äta, sitta i ett hörn och stiirra in i väggen. Ja, det vanliga. :-)

Översättarhelena sa...

Men vilka underliga kategorier! Humor borde väl ha varit med till exempel?

stationsvakt@gmail.com sa...

Ö-Helena: Det är nog svårt att hitta på kategorier. Fan, det är ju omöjligt att ens kategorisera sig själv.

Abbes pappa sa...

Jag kunde ju ha tävlat i kategorin "pappabloggar med hjärtebarn och kromosomfel". Fattar inte att de inte har den kategorin. :)

stationsvakt@gmail.com sa...

Abbes pappa: Just det, en stor miss av dem. :-)