måndag, december 22, 2008

Slajm över ansiktet

När jag julhandlade härom dagen kom jag att tänka på slajm (eller om det hette slime). Jag spanade runt bland affärerna, men jag hittade ingen. Som jag mindes saken kom de i gröna, soptunneliknande plastburkar, och fanns att köpa överallt förr.

När jag tänker tillbaks på slajmen storhetstid så kom jag ihåg att jag gillade att hälla den över mitt ansikte. På något vis höll den sig alltid kall, och det var en skön känsla som uppstod när jag hällde den.

Nu när jag satt framför datorn kom jag att tänka på en rätt känd bild där Monica Bellucci häller sirap eller nåt liknande över ansiktet. Antagligen är det reklam för något, men jag vet inte. Jag fick för mig att den där sirapen borde ju, medelst Photoshop, kunna göras slajm-grön. Så jag gjorde det.


---
Läs även andra bloggares åsikter om ,
---
Update: Märkligt. Jag gick in i vardagsrummet och tittade på 2 1/2 män efter att jag hade skrivit det här, och se på fan - Charlie (Charlie Sheen) fick grön slajm hälld över sig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är förmodligen reklam för lönnsirap. Förr en trist husmorsprodukt, nu sexig och kontroversiell : )

Anonym sa...

Jupps, Slime såldes tillåmed på H&M.

stella sweden sa...

Undrar vad MIN kusin Monica Belucci gör på din sida? Hummmm...hunn gör väl som hunn vill de har vart henns signum...vill egentligen bara önska dig GOOOOOJUUUUUUL!

Här är de senaste ja skrivi om hunnen...http://enlitenj-ablogg.blogspot.com/2008/11/min-daaarling-kusin-monica-belucci.html

stella sweden sa...

..orkade int fixa till en länk du...

;)

Peace in mind sa...

Jag beundrar ditt minne för detaljer, och i samma stund jag läste kom jag ihåg hur slajmburkarna såg ut. Dessvärre påmindes jag också om alla hårstrån som med tiden fastnade i gojjan:(

Pumita sa...

Jag minns slime! Hur kan man glömma det äckliga kladdet på köksväggar och överallt... yikes!

Anonym sa...

Påminner ju om Alien och den där krabbaktiga varelsen som biter sig fast i ansiktet. Urk.

stationsvakt@gmail.com sa...

Paradigm: Man lever ju allt lite på gränsen om man använder lönnsirap. :-D

RvS: Sedär. Som jag minns det gick produkten dock inte särskilt bra ihop med kläder.

Stella: God jul! :-)

Pim: Och när det torkade blev det små, salta klumpar och korn.

Pumita: Joviss. Jag minns att man kunde hitta rester av'et på de mest oväntade ställen.

magnus: Fast mer om det som droppar ur alienerna. :-)