onsdag, januari 07, 2009

Jag märker ord

Jag fick anledning att, kanske inte dra på smilbanden direkt, men att höja lite på ena ögonbrynet, när jag läste en av kommentarerna till en post hos Jinge:
Idag har jag inget hopp att ge för det judiska folket. Det som inträffar idag så som det har hänt under årtionden bäddar för för ett blodbad av prehistoriska mått.
"Prehistorien" - förhistorien - alltså tiden innan man började dokumentera vad som hade hänt - den tiden om någon får väl anses vara ganska blodbadsbefriad, i alla fall om man jämför med "historien".


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar vilket ord det var han inte kunde hitta.

Plastfarfar sa...

Jag tror att det är så enkelt som "historiska. Skribenten kanske använde pre som ett förstärkningsförled.

[Privat åsikt: ********]

Say No More på den här bloggen.

Anonym sa...

Så är det nog, Pf.

Anonym sa...

Jag har inte så mycket att säga om inlägget, ville bara visa upp mig för jag har inte kommenterat på länge. Jag har således inte förträngt din blogg på något vis, men jag har bara varit slö att kommentera :)

Nu tror jag att du kommer hoppa av glädje " Yes! Catta har inte glömt mig!" och bry dig skitmycket....:)

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Kanske biblical?

pf: Man kanske skulle börja använda pre lite då och då. :-)

cattis: Som om jag själv skulle vara bra på att kommentera. Jag läser inne hos dig ... men kommenterar jag? Njä..