torsdag, januari 15, 2009

Plus och minus med kaffe

DN: Kaffe skyddar mot: Demens, typ 2-diabetes, Parkinson (inte programledaren) och Alzheimer. Goda nyheter för mig, som åtminstone på jobbet dricker sju koppar om dagen.



Men så läser jag i Aftonbladet att dricker man mer än sju koppar kaffe om dagen så ökar risken att se saker som inte finns - man kan börja hallucinera. Det vore ju jävligt typiskt om jag började hallucinera att jag har Demens, typ 2-diabetes, Parkinson (inte programledaren) och Alzheimer.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt, jag tänkte lite i samma banor när jag läste det där.

stationsvakt@gmail.com sa...

Henri: vi har same brain. :-D

Stefan Jansson sa...

Det vore väl kul med lite hallucinationer. Ta en kopp till vetja!

stationsvakt@gmail.com sa...

Steffe: Kaffe är det nya knarksvamp. :-)

Pumita sa...

Lite hallucinationer står jag gärna ut med bara jag får mitt dagliga gift!

Jag läste nånstans också att man inte alls blir piggare av kaffe om man överdoserar. Effekten blir det motsatta. S**tsamma, gott är det iaf!

stationsvakt@gmail.com sa...

Pumita: Pigghetseffekten tror jag är överskattad, i alla fall i mitt fall, men som du sa - det är ju så gott.