onsdag, januari 07, 2009

Saker i molnen

Vissa kanske blir bekymrade över att någon kan se något lustigt i det som händer i Gaza. Det kan jag förstå, men för min del är det inget val - jag ser knasiga saker i allt, såväl i det tragiska som i det vardagliga.

Dessa bombmoln man ser i tidningarna varenda dag just nu; jag ser saker i dem. Egentligen är det samma sak som när man var liten och tittade upp på molnen i himlen och i dem såg elefanter och sånt.

Men bombmolnen är ofta mer skarpa och rikare på relief än vanliga moln, och därför lättare att se saker i. Som den här (från Metro). Jag fick den till att det är en tjockis som står och kissar.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det lite tragiskt att se lustigheter i tråkigheter. Kan nästan förstå att vissa tycker så.
Jag blev alla fall lite glad av din pissande gubbe. Det kan behövas lite saker som drar lite på smilbanden ibland...

stationsvakt@gmail.com sa...

Christian Boo: Skulle vara intressant att samla ihop alla bombmoln från Gaza. Kanske hittar man nåt mösnster. Eller inte.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Själv ser jag fantastiska figurer (mestadels ansikten faktiskt) i min badrumsmatta. Så många är det, och så fina är dom, att jag funderat på att införskaffa en ritbok med penna att hänga upp invid toan, där jag så att säga kan föreviga de små roliga gubbarna. Det har dock inte hänt ännu, och någonstans väntar jag mig att dom skall börja prata med mig i nästa steg eller liknande.

/Max

stationsvakt@gmail.com sa...

Max: De kanske kommer att börja prata med dig snart, kissfläckarna. :-D

Anonym sa...

Åh, nej, var det så det uppfattades. Kissfläckar.

Mattan är alltså en sån där gammal 70-tals blåspräcklig badrumslinoleumsak. Det är DÄR jag hittar de lustiga figurerna, inte i några kissfläckar.

Ville bara förtydliga det.

/Max

stationsvakt@gmail.com sa...

Max: :-D