fredag, april 03, 2009

Skägg-fail

Tänkte att jag skulle vara lite rolig.
Gjorde ett försök.
Tänkte om.

Ja, jag fick för mig att om jag tog en sån där sanitetspåse från toaletten på jobbet, en sån av papper (oanvänd, naturligtvis), och klippte ett hål i den, då kunde jag sätta den över munnen och hakan, och sen plåta av mig själv. Påsen skulle alltså föreställa ett skägg. Den roliga rubriken (eftersom bilden skulle in i bloggen) skulle vara nåt i stil med: "Kolla, jag har fått ett påskägg".

Jag gjorde så. Jag tog 20 bilder och sen tog batteriet slut. Sedan tittade jag igenom bilderna. Håret stod rakt upp som funnes det en fläkt ovanför mig. Jag fattade inte varför, för så ser jag ju inte ut i spegeln. Och ögonen då - de stirrade. Pupillerna var små och ögonen totalt uppspärrade. Bilderna föreställde inte nån som hade ett låtsasskägg och var rolig, utan en idiot med nåt slags papper i ansiktet, och som just har sett något som ger honom hans livs värsta chock.

Bilderna åkte i papperskorgen, och papperskorgen tömdes omedelbart. Jag ville bespara mig själv synen av dem, och att de skulle hamna i bloggen vore otänkbart. Men nu har jag i alla fall berättat om att dessa bilder en gång fanns. Och för att parafrasera Ulf Lundell (eller vem det nu var): Slängda bilder är också bilder.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

Jan E sa...

Tycker nog du kunde fullföljt projektet ;-)
Stämmer, det var Lundell (Ett inställt gig är också ett gig).

stationsvakt@gmail.com sa...

Jan E: Nä, bilderna blev så fruktansvärt osmickrande. Jag stod inte ut med att se på mig själv.

Anonym sa...

STOPP gör OM!

Ullah sa...

Du lyckades i alla fall med att vara rolig!

stationsvakt@gmail.com sa...

paljettenq: Nä .. fan vad ful jag var på de bilderna.

ullah: :-)