tisdag, maj 05, 2009

Värt att kolla in

Jag tror det var ett par veckor sedan som jag nämnde att jag tyckte det var synd att SVT Play inte visar upp de där fina engelska dokumentärerna, och då tänkte jag till exempel på "Terry Jones Barbarer". Men igår, när jag surfade runt på SVT Play, så hittade jag faktiskt det senaste avsnittet. Inte de två föregående, utan bara det senaste.

Men visningstiden är kort. Idag står det på avsnittsinformationen: "Denna video finns tillgänglig t.o.m. idag 23.59". Missade du det så passa på att titta här.

På tal om SVT Play så kan jag rekommendera en annan sak där: "Karkatoas sista dagar". Om vi undantar felstavningen - Krakatoa ska det ju vara - så är det en väldigt intressant dramatisering av dagarna runt detta berömda superutbrott. Serien är tvådelad, och avsnit 1 kan man se här. Visningstiden som gäller är: "Denna video finns tillgänglig t.o.m. fre 8 maj".

När vi ändå är inne på saker som hände för länge sedan och som är intressanta så länkar Ting & Tankar till ett par utgrävningsbloggar här. På samma blogg finns även, i vänstra marginalen, länkar till arkeologbloggar på svenska.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: